Gå til innhold

Tips til pynt i barndåp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsta skal døpes neste helg. Noen med gode tips, eller som vil fortelle hvordan dere pyntet bordene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hva du liker. Var i en dåp der de hadde brio tog som gikk mellom telys og legotrær. Stor suksess!!!

 

Liker å ha det enkelt i dåp, og ikke knytte meg opp til rosa eller blå.

Førstemann hadde lave buketter med hvitveis og gule lys. Sist var det vinter og vi tok store blad som vi surra rundt oasis som passa perfekt ned i lave, blanke vaser som har ganske stor diameter (Ikea). Oppi der putta vi hortensia blomster tett, sammen med noen bittesmå lysegule blomster. Hvit duk, hvite servietter med en ståltråd med små glassperler rundt, og noen glassperler mellom oppsatsene. Det var oldemor sin bursdag samtidig.

Skrevet

Nå er jeg ganske tradisjonell og sikkert kjedelig. Vi hadde hvite duker, hvitt servise med sølvkant. Sølvbestikk og rosa servietter med navn og dåpsdatoen trykket. Laget blomsteroppsatser selv. Store grønne blader med en stor ball av rosa hortensia i midten. Liker ikke for mye dilldall jeg da.....

Skrevet

Jeg er rimelig tradisjonell selv. Liker hvitt og lysrosa, perlemor, sølv.

 

Hvor mange blomster/blader kjøpte dere for å lage disse oppsatsene? Blir det dyrt?

Skrevet

ble ikke så dyrt nei. Tror jeg kjøpte 2 potteblomster og 8 blader. Hvis du setter bladene på hver sin side i en bolle så dekker den skålen. Så kniper du av en hortensia fra planten og setter i midten av bladene. Vann i bollen/skålen. så brukte jeg forresten en sånn hvit sommerfugl du får kjøpt med ståltråd på kanten av det ene bladet. Bare la den litt tilfeldig. jeg hadde 2 langbord og tilsammen 4 oppsatser.

Skrevet

Okei.. :) Har noen pene skåler med stett på som jeg kan bruke til det.. tusen takk for tips..!

Skrevet

Her pyntet vi med hvite duker, hvitt servise med sølvkant, sølvbestikk og krystallglass. Blå dåpsservietter. Har en venninne som er blomsterdekoratør og hun fikset noen nydelige oppsatser til hvert av bordene, ikke alt for store, de gikk i hvite og blå blomster. Hun brukt de gamle blå sløyfene fra dåpskjolen til samboeren min i oppsatsene. Ble veldig fornøyd med dem. Ellers hadde vi bilder av dåpsbarnet på alle bordene med et dikt på hvert av dem, dette laget i photoshop.Det samme ble bordkortene. Ellers hadde vi blå lys og dekorstein i blått på bordene. Det ble helt passe og ikke for mye synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...