magen vokser!! Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 har fått så såre brystvorter... virker som de "sprekker" for å si det sånn... vondt å ha bh på og vondt uten... vondt å bare ta på de... noen tips om hva som hjelper?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg fikk en krem/salve på sykehuset da jeg lå på barsel sist, som het Unguentum eller noe sånn. Den brukte jeg hele ammeperioden og syns var super. Mange som også har nytte av Purelan, men den ble litt klissete for meg.
Mia29 Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg pleier å passe på å ha en bh som sitter stabilt slik at den ikke gnisser mot brystvortene. Samme med genser/singlet hvis jeg går uten bh. Jeg blir lett plaget med såre brystvorter og stoff som gnisser er ekstra vondt og øker problemet. Pleier å klare meg uten kremer. Er jeg veldig tørr bruker jeg kun vanlig hudkrem. Kanskje det er lurt at du hører med jordmor om du bør drive noe "friksjonstrening" eller massasje før fødsel for å forebygge ubehag ved amming. Jeg er litt bekymret for dette, men har lest at noen anbefaler at man kan begynne med en form for masasje ller hva man nå skal kalle det for å forebygge sårhet. Venter første, så har aldri testet det ut. Men tenkte å spørre jordmor om det når jeg er litt nærmere termin. (Er 14+1)
anonymo Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Hei hei! Jeg var kjempe plaget med dette i forrige svangerskap. Hadde ikke såre brystvorter en eneste gang etter at barnet var født og hun begynte å amme! Måtte i dette svangerskapet slutte med ammingen, jenta mi var da 15 mnd, på grunn av såre brystvorter... Det eneste som har hjulpet med i svangerskapene har vært ullinnlegg. Jo varmere jeg har holdt brystvortene jo bedre har det vært. Kan ikke bruke bh uten ullinnlegg. men som sagt, jeg var overhodet ikke plaget mens jeg ammet!
magen vokser!! Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2008 kanskje jeg skal prøve det... er jo så vondt noen ganger... til å med når jeg dusjer og en stråle treffer de:( så har tenkt på hvordan i allverden jeg skal klare og amme....
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Mine blir også utrolig såre, jeg var sår den første tida da jeg ammet også, men det er bare å bite tennene sammen så fort barnet har begynt å få litt melk ut blir smerten nesten borte. Det er liksom bare hver gang baby skal suge seg fast at det stikker grusomt. Jeg ammet i nesten et år, så det gikk da fint det
januarsurprise Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Hei Hadde også problemer m det m forrige barnet. Brukte ASELLI sårsalve - reseptfritt på apoteket. Fungerte kjempebra for meg! Ellers fortalte kusina mi at hun hadde fått råd om å legge kamskjell på brystvortene, og at det hadde hjulpet henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå