Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Hva er det egentlig dere er redd for da? Utenom å bli slapp nedentil (som ikke er fakta)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tror ikke de som har fødselsangst har angst for å bli slapp nedentil. Som forøvrig kan være fakta for mange. Det har med helt andre ting å gjøre, som smerte, kontrolltap, redsel for det ukjente og sikkert en mengde andre ting jeg og du ikke kan sette oss inn i. Det er er en irrasjonell følelse, noe som ligger i selve angst-begrepet. Det medfører ikke at det er oppdiktet eller uproblematisk. Det er ytterst reelt for dem som opplever det, og kan føre til store problemer både psykisk og fysisk. Fysisk fordi man kan ødelegge kroppens naturlig fødselskunnskap ved å bli så redd at man nekter å gjøre det kroppen ønsker. Psykisk trenger neppe noen forklaring. (Jeg svarer seriøst selv om spm ikke var seriøst. Fordi det er et seriøst tema.)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Det skyldes i stor grad frykt for å miste kontrollen nedentil, frykt for å ha ukjente der, som igjen skyldes overgrep.. Har ingenting med å være redd for å bli slapp, du naive, dumme menneske.
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tror at fobier og angst for forskjellige ting kan være vanskelig for utenforstående å forstå, men veldig reelt for dem det gjelder. Jeg har ikke fødselsasngst, men har ekstrem flyskrekk. Tror at flyet kommer å falle rett ned fra himmelen. Noe det selvfølgelig sjelden gjør. Folk rundt meg sier at det ikke er noe å være redd for, at fly er det sikreste framkomstmiddel som finnes, men det hjelper bare ikke. Panikken er der. Derfor mener jeg at man kan prøve å respektere at andre har fobi eller ansgt for enklelte ting, selv om man selv ikke synes det er noe å være redd for.
blond Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Hvorfor skriver du "fødselsangst"? Tviler du på at det finnes fødselsangst?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Min venninne er redd for at hun skal dø av smertene, eller evt. prøve å ta sitt eget liv. Hun har født en gang, og da forsøkte hun å kaste seg ut av vinduet på fødeavdelingen. Da de stanset henne forsøkte hun å kvele jordmoren, så de måtte hente masse folk for å holde henne fast.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Fordi jeg hadde en jævlig fødsel sist, og får helt panikk når jeg tenker på en ny fødsel!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Hun kan jo ikke være helt stabil generelt..? Psykisk syke burde ikke ha barn.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Til HI: Er du veldig dum eller bare utrolig ekkel?
herethereandeverywhere<3 Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 Er du så dum? Seriøst, bruk bare noen få min på å skaffe deg litt info om hva angst er da! Det er snakk om en psykisk lidelse, det har ingeting med frykt for å bli slapp nedentil å gjøre........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå