Gå til innhold

Hva kan plutselig vektøkning skylles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått opp over 4,5kg på 5 uker og 12 totalt i svangerskapet. Merker det bekymrer meg litt..

Andre i samme båt? Mener jeg stort sett har spist og beveget meg som resten av svangerskapet.

Ai ai, er så mye å tenke på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ødemer!! Jeg la på meg 5kg på 1 dag!!

Skrevet

Plutselig vektøkning kombinert med høyt blodtrykk og protein i urin- KAN være svangerskapsforgiftning. Sikkert ikke det du har, men kanskje du bør sjekke hos legen/jordmor?

Ellers kan det jo være at du trenger akkurat disse kiloene "å gå på"?? Babyene SKAL jo vokse en god del på slutten.

Skrevet

Jeg gikk ned de første månedene, så sto jeg stille et par måneder for så å gå opp 8 kilo på 2 mnd, fra ca uke 20 til 28. Jeg fikk rimelig sjokk når jeg kom til jordmor!

Hun sa at det ikke var noe problem, siden vektoppgangen min så langt i svangerskapet var normal. Det de regner for vanlig vektoppgang er 1/2 kg i uka, så når du har gått opp ca 1 kg i uka syns jeg ikke det høres avskrekkende ut. Du går vel til undersøkelser for å kontrollere ødemer, blodtrykk og urin, så da ville du nok ha hørt det om det skulle være noe mystisk på gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...