27dager Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Gått opp over 4,5kg på 5 uker og 12 totalt i svangerskapet. Merker det bekymrer meg litt.. Andre i samme båt? Mener jeg stort sett har spist og beveget meg som resten av svangerskapet. Ai ai, er så mye å tenke på!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Plutselig vektøkning kombinert med høyt blodtrykk og protein i urin- KAN være svangerskapsforgiftning. Sikkert ikke det du har, men kanskje du bør sjekke hos legen/jordmor? Ellers kan det jo være at du trenger akkurat disse kiloene "å gå på"?? Babyene SKAL jo vokse en god del på slutten.
Gjest Tale30 Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg gikk ned de første månedene, så sto jeg stille et par måneder for så å gå opp 8 kilo på 2 mnd, fra ca uke 20 til 28. Jeg fikk rimelig sjokk når jeg kom til jordmor! Hun sa at det ikke var noe problem, siden vektoppgangen min så langt i svangerskapet var normal. Det de regner for vanlig vektoppgang er 1/2 kg i uka, så når du har gått opp ca 1 kg i uka syns jeg ikke det høres avskrekkende ut. Du går vel til undersøkelser for å kontrollere ødemer, blodtrykk og urin, så da ville du nok ha hørt det om det skulle være noe mystisk på gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå