PAVEEL Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 betaler 5000 kr i leie her jeg bor, og får dekt 2300 kr mnden:-) så heldige vi er som bor i norge! trodde ikke at jeg og ungene skulle få så mye.
winneboo Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Woho jeg har 13 000 i husleie å får 0 i bostøtte, fordi jeg tjente for mye i fjor, å da jobbet jeg fulltid,mens nå er jeg student. Husker da jeg hadde 5000 i husleie, fikk da like mye som deg i bostøtte, men da hadde jeg tjent lite året før.
Snuppa! Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Oi så heldig du er Vi har nettopp flytta vi også. Må huske å hente bostøtte skjema på mandag *håperhåper*
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 fy søren så firkanta nav kan være!! Har nesten like høy husleie som deg men får heldigvis bostøtte men er såvidt d går rundt til tider:S
winneboo Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Er bydelen som betaler ut bostøtte, ikke nav, men regner med du skrev feil blir jo mye nav-prat her på disse sidene..hehe.. Ja det er kjipt Ikke kan jeg velge dagens inntekt heller fordi da tar de med alt jeg får inn, t.o.m studielån. Å da "tjener" jeg for mye, selv om studielånet skal betales tilbake. Men men jeg har jo valgt å bo så¨dyrt da men. Eller var jo to voksne som delte på dette før, men jeg har uansett kontrakt ut året. Men har undersøkt litt å det er ikke mye jeg får for pengene dersom jeg velger å gå ned 3000-4000 å da.Daår jeg en leilighet på 50 kvm som jeg i tillegg må betale strøm utenom. Nå har jeg strøm inkludert heldigvis. Barnehagen 2 min unna osv, nei orker ikke flytte på meg for å betale 8000 i husleie for å bo i et kott.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 hehe nav nav nav nav... Vi alenemødre får nok litt nav på hjernen ja:) Men uansett så er det firkantet av BYDELEN hehe;) Betaler 12500 for 70 kvm med varme og varmtvann inkludert. Nekter å bo på ett kott jeg også, bare synd at det er så himla dyrt her i Oslo:(
PAVEEL Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2008 oi, var en del forskjeller her ja. jeg bor på ei øy i møre og romsdal. betaler 5000 for ei leil på 95 kvm. har vært husmor og hatt permisjon de siste 2 åra og før det så hadde jeg deltidstilling så har ikke tjent de store pengene siden jeg fikk barn i 2004.... men men, må vel finne ut hva jeg skal gjøre etterhvert nå, venter jo baby i disse tider, og etter at os går ut om 3 år så må jeg finne jobb som kan forsørge mine da 3 små gullklumper:)
winneboo Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Oi det var dyrere enn meg det. Jeg har kun husleien som utgift på leiligheten, strøm og vann og det greine der betaler huseier. Men jeg har 90 kvm da. Nei huff orker ikke bo i et kott. Har vært for bortskjemt opp gjennom livet å bodd stort, så takler ikke bo trangt. Må i det minste ha to soverom, ett til meg og ett til vesla. Så jeg har meg selv å takke med husleia..hehe.. men men så lenge det går rundt så får det bare være sånn dyrt å bo i Oslo ja. Men trives så godt her.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 Har veldig lave strømregninger da heldigvis, hjelper mye på når varmtvann og varme er inkludert:) Stoooortrives i Oslo jeg også
AnTiLoPeSvIn Skrevet 10. oktober 2008 #12 Skrevet 10. oktober 2008 hva er maks grensa for å tjene i året for at boligkontoren skal godta bostøtte? kan man sende inn dagens inntekt i stedenfor at de ikke skal se fjorårets inntekt. har gått drastisk ned siden i år..
PinkBabyDoll Skrevet 11. oktober 2008 #13 Skrevet 11. oktober 2008 ja, jeg er nesten helt dikker på at du velger om de skal beregne etter fjorårets likning eller dagens inntekt. Det er jo uansett dagens inntekt som gjelder og man skal melde i fra om oppgang eller nedgang i inntekt - så beregner de på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå