Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Er det bare jeg som ikke liker å gå gravid? Barnet er etterlengtet, etter vel nesten 2 års prøving fikk vi det til på den naturlige måten........men har vært så jævlig kvalm, spydd, vært innom sykehus for intravinøs næring og sykemeldt i 10 uker til sammen. Ikke hatt noe sosialt liv. Har ikke klart å se på Tv ble kvalm da... lå/ligger på sofaen og glaner. Når samboeren kommer hjem er jeg så sulteforet for oppmerksomhet og er lykkelig og han nå MÅ fortelle i detalj hva som skjedde på jobben. Er heldigvis bedre nå, men får ikke lov til å jobbe før jeg er helt kvitt den værtse spyingen. Er 17 uker på vei og ønsker å kunne jobbe og få litt andre impulser
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Vil bare gi deg et klapp på skuldern. Min kvalme gikk over i uke 18. Ukene opp mot dette var rene helvete, men så kom solen, lol
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Du er ikke alene, jeg mistrives også som gravid. Går med nr to og det er dessverre siste gang jeg går gravid (men man vet jo aldri da! om et par år har jeg kasnekj glemt hvor ubehagelig det er!). Skulle gjerne hatt mange flere barn, men de fysiske omkostningene er såpass mange at jeg er nødt til å innse at det går ikke. Håper vi får råd til å adoptere flere. Det er absolutt lov å gi uttrykk for at graviditet kan være en påkjenning. De som sier noe annet har ikke peiling på hva de snakker om. De har kanskje hatt lette svangeskap og ser ikke lenger enn egen nese.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Uff ja, det er urettferdig det der. Noen har kjempetunge svangerskap, mens andre går i igjennom det så lett som ingenting. Det jeg kan si deg er at selv om du er fryktelig dårlig i dette svangerskapet, så trenger du ikke på bli det i neste. Og når ungen kommer ut, så kommer du til å synes at det var verdt alt slitet. Tro du meg! Lykke til videre, du har komt langt på vei nå!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Skjønner hva du mener, det er faktisk skrevet en hovedoppgave om dette, som heter noe med hyperemesis som sikkert kan være interessant å lese. god bedring!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Fikk faktisk den diagnosen da jeg lå på sykehuset.....hadde ketoner som lå på 4, urinen lukta som ett helvete og den var mørke brun.(uff) men takk for de svarene jeg har fått, er glad jeg ikke er alene.... har nemlig to venninner som er gravide og de har såkalte lette svangerskap... så de skjønner ikke hva jeg snakker om og klapper meg bare på skulderen å sier det går nok over...ja, det går nok over.. men NÅR?????????????
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg hadde det slik som du skriver dette siste svangerskapet. Jeg var faktisk så dårlig hele svangerskapet jeg, og sykmeldt. Ble lagt inn med intravnøst osv. Barnet var veldig etterlengtet, og etter å ha mistet en del ganger, er prisen på å være så dårlig faktisk verdt det når man til slutt holder babyen i sine armer. Ikke gå ut i jobb for tidlig! Jeg har gjort det en gang tidligere, og da mistet jeg gutten min halvveis i svangerskapet! Jeg sier ikke at det kan skje deg, jeg sier bare at du må høre på kroppen din! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå