Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Sønnen min fikk tillegg fra dag 3 og har fått det til nå. Nå er han 6 uker. Dette fordi jeg hadde lite melk. Nå blir det dessverre bare mindre og mindre. Vil så gjerne fortsette å amme en stund til. Noen som har noen råd om hvordan få opp melkeproduksjonen?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Ja. Da må du amme veldig mye og ofte, slappe av, drikke amme te eller/og munkholm. Og mår jeg sier amme mye mener jeg 16-20 ganger i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Ut å kjøpe munkholm. Takk for råd.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Vil anbefalle å pumpe hver 2. time. Men er det ikke en nesesprøy man kan ta?? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Hva er ammehjelpen og hvor kan jeg finne nummeret?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Den nesesprayen skulle jeg likt å vite mere om. Er det noen som kan navnet på den?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Den heter Syntocinon og du må få resept fra lege- det øker ikke produksjonen men den gjør utdrivningen raskere og lettere
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Supert, tusen takk. Hvis den gir lettere utdriving vil det bli lettere å pumpe og da kan jeg pumpe ut mere og kanskje øke produksjonen?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har brukt 2 mnd før jeg har fått full produksjon ved begge mine barn så ingenting er umulig. Men for det første. Du må ville det selv, for det krever litt ekstra.. Så må du aldri gi fulle måltider med mme. Bare gi sånn at ungen ikke sulter, men ikke mer enn at h*n blir fort sulten igjen.. Ikke la det går mer enn 2 timer mellom hver amming/pumping. Gjerne oftere. Og natta er det viktigste tidspunket å amme på så ikke bruk flaske om natta. Jeg kunne ofte sitte på kveldene fra 19-23 å bare amme og amme.. (tja med noen pauser da for puppene må komme seg litt) sist tror jeg at jeg fulgte med på det meste av såpeserier på tv på kveldene. Ellers fikk jeg dette rådet fra ammehjelpen: Altså: Pupp 1 i ti minutter, pupp 2 i ti minutter. Dette gjør du to ganger. Så det samme med 5 minutter to ganger. Da har han tilsammen sugd 30 minutter på hvert bryst Alternativt kan du leie deg en dobbeltpumpe for pumper du på begge bryst samtidig så øker også produksjonen fortere. Eller pumpe et bryst når du ammer på det andre.. Har også lest at noen har prøvd akupuntur og det har hjulpet. Det er noe jeg kommer til å be om om jeg skulle få flere barn noen gang.. for det skader ihvertfall ikke å prøve.. ellers. Spis mat og drikk mye (dårlig kosthold kan være årsak hos noen) Det var noen råd fra meg så da sier jeg bare lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg var i samme situasjon som deg og fikk tips av jordmor om å ta meg ett glass rødvin hver kveld en periode. Gjorde det, og etter noen få kvelder slapp jeg å gi mme mer!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #12 Skrevet 10. oktober 2008 HI, her... Tusen takk damer, for mange råd. De skal prøves ut asap. Kjente jeg fikk litt påfyll til å fortsette litt til. Så fint å ha et forum man kan spørre på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå