Gå til innhold

julegave til den lille nye. noen gode tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

fødselen nærmer seg, og jeg har da selfølgelig fått det for meg at nå må jeg bli ferdig med ALT før lillejenta kommer.

i den forbindelse har jeg begynt på julehandelen for fullt, og plutselig gikk det opp for meg at babyen skal jo også ha julegave!!

men hva ønsker hun seg? hehe :)

hva er vanlig å kjøpe som første julepresang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaringsmessig får de så mye av andre at jeg har ikke kjøpt noe til dem når de er så små. Det blir så mye gaver at de greier uansett ikke å fokusere på noe.

Skrevet

Det måtte vel være om det er noe av klær eller leker eller bamse som dere syns hun trenger. Babygym eller lignende f.eks. Eller kanskje et album eller et smykke, som hun har som minne senere når hun blir stor liksom?

Vi kjøper heller ikke julegave til den nyfødte (har termin 26des, men regner med at hun kommer før jul). Måtte være om de to storesøstrene vil gi henne en liten ting :)

Skrevet

denføste jula til lillemann (2mnd) satt vi inn penger på kontoen hans. det samme vil vi gjøre nå til Bitteliten. regner med at hun får SÅ mye av alle andre rundt seg. men regner med at Bitteliten får en liten ting fra storebror:-)

Skrevet

De har jo fått veeeeldig mye før de ble født da:) Vi fikk trip trap til første julen til begge gutta fra bestreforeldre, og så kjøpte vi litt ekstra utstyr i gave selv. Hadde kjøpt noe barnet kommer til å trenge, eller bare sette av pengene til barnerommet trenger møbler osv. En liten bamse fra bror hadde minsten under treet.

Skrevet

Vi fikk lille snupp i oktober 06, den første julen gav vi henne en den store norske sangboken. Den har vi hatt masse glede av senere, og hun henter den til stadighet for at vi skal sette oss ned å synge.... SYnes det er litt koselig å tenke på at akkurat denne boka fikk hun på sin aller første julaften.

Skrevet

kjempegod ide! :)

skal jammen kjøpe henne den store norske sangboken!

har alltid ønsket meg den selv også, så da vet jeg det er en presang som blir flittig brukt:)

takk for supert tips!

Skrevet

Har tenkt mye på det - og helt klart skal snuppa få gave av oss:) Selv om hun ikke skjønner noenting av det...

Har lyst til å gi henne noe spesielt, som vi kan huske at hun fikk sin første jul... *gruble gruble*

Sangbok var jo egentlig et strålende forslag - men vi har både den og eventyrbøker osv. så...

Må nok tenke litt mer ja:) Tror kanskje det blir et smykke eller noe?

Også skal hun få en julestrømpe - en skikkelig fin en som hun skal få hvert år:) Jeg har det hjemme hos mamma og pappa - og de fyller den opp fortsatt, hehe - og det er såå koselig;) Men det blir jo ikke julegave da... Oppi den vil hun få noe hun trenger, første julen hvertfall;) Kan jo ikke fylle den med snop;) Hehe...

Gjest Mammamoms
Skrevet

her er terminen 4.desember, og jeg må ærlig innrømme at tanken om juliegave til den lille faktisk ikke har slått meg... Jeg kan vel også si at julegaver forøvrig heller ikke har kretset så mye i hodet mitt.

Men en eller annen litt spesiell ting, "Min første jul"-minne kunne jo være hyggelig.

Dette får jeg tenke litt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...