Gå til innhold

følte meg litt teit hos legen i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin på søndag og var på kontroll hos legen. Som alle andre her inne var jeg nyskjerrrig på om det var åpning eller modent der nede. Men dette kunne ikke han sjekke. dette sjekker de kun på føde avd om de tror fødselen er i gang. Var sikkert inne hos legen i 4 min. han hadde det super travelt.... Altså???? kjedelig å bli så totalt avist hos legen og i tillegg når man spør om han kan glo oppi "you know where"(fniiiis) Jeg spurte jordmor sist gang og,for en uke siden, hun ville heller ikke gjøre dette enda.... Ingen vil se meg oppi der lissom (hehe...rødme) Så hvor lenge må eg da vente før de sjekker åpning eller i det hele tatt modning?????? Ser flere her som blir strippet lenge før termin og ihvertfall rett før,,,, Men no skal ikke jeg på kontroll før en uke etter termin igjen.... KJEDELIG...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født 3 ganger før, og har aldri blitt sjekket for åpning eller modning hos lege eller jordmor. Dette har bare blitt sjekket på fødeavdelingen når jeg har komt inn for å føde. Tror ikke det er vanlig at de gjør det, selv om noen får det gjort hos sin lege.

Jeg kommer ikke til å spørre om å bli sjekket for modning eller bli strippet denne gangen heller! Det er fryktelig vondt når de sjekker for åpning, så det får ingen gjøre på meg med mindre jeg er i fødsel.

Er ikke så nøye å få vite det heller syns jeg, for man kan bli så lurt.

Folk kan jo gå i ukesvis med 2-3 cm åpning, så det er liksom ingen poeng i det, synes jeg, da :-)

Skrevet

du har helt rett egentlig. gjorde nok ikke med min første jeg heller. Bare mange som snakker om det og da blir eg nyskjerrig selv. men man kan vel bli lurt som du sier... kommer ikke til å spørre om det igjen for å si det sånn..... hehheh...

Skrevet

Min lege sjekker om det er äpning! Synes det er kjempegreit jeg, er jo så nysgjerrig:). Og det gjør ikke (!) vondt, det er ubehagelig, men langt i fra smertefullt;).

Skrevet

JM sa også til meg sist at det var lite poeng i å sjekke modning nettopp fordi man kan gå med litt åpning uten at det betydde noe. Men jeg skjønner hva du mener, det er kjipt å bli "avvist" av legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...