Gå til innhold

Når er siste dag for å kunne teste positive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å lure litt på om jeg kan være gravid pga symptomer som:

Hodepine, underlivssopp, mensmurringer (ingen mens), til tider ømme eller vonde pupper...

Jeg vet virkelig ikke hva annet det kan være. Kan det komme av mitt misbruk av angrepiller?

Altså tok en angrepille 17. September, og hadde etter dette litt ubeskyttet sex mellom 22-27 september. Testet negativ igår og idag. Er sjansene mine ute for at jeg kan være gravid? Og hva er den siste dagen etter en evt EL at man kan teste positiv?

Min mor sa noe om at hun ikke kunne teste positiv før etter 1-2 uker etter IKM. Er det mulig? Blir litt småforvirret her, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med dagens tester kan man stort sett være sikker på det svaret man får på testen rundt IKM. Før i tiden måtte man nok vente lenger før man fikk utslag på testene.

Så 14 dager etter en evt eggløsning kan du teste og få et pålitelig svar. I ditt tilfelle i disse dager altså.

Hyppig bruk av angrepiller kan nok gjøre kroppen forvirret, det er mye hormoner i de. Ville valgt annen prevensjon var jeg deg.

Skrevet

Har hørt at det er variasjon i hCG pruduksjon, men tester fra til neste uke før jeg gir opp.

Også hørt at man kan bli gravid ved eggløsning noen dager etter man har hatt sex siden sædceller kan leve i noen dager.

Skrevet

Ja, det er riktig det du sier her om at sædceller kan leve i noen dager.

Ellers må jeg si meg enig med henne som skriver over her (husker ikke nicket i farta) om at jeg hadde valgt annen prevensjon enn angrepillen. I hvert fall når du sier at du har brukt det en del....

Skrevet

Jeg ser det an jeg:-) Ingen krise om jeg hadde vært gravid tenker jeg. Men ja, jeg skal slutte med disse hormonbombene!

Takk for svar;-)

Skrevet

Ville bare tilføye at en av de 4-5 testene jeg har tatt i løpet av disse dagene 8-11. Oktober var svakt positiv rosa strek, og tror det gikk mer enn 10 minutter. Betyr det noe?Husker ikke merket på testen (kjøpt i utlandet). Men testene deretter har bare vært negative....

Har fortsatt mye murringer i livmor regionen på ettermiddag/kveldstid og har hatt det snart en hel uke nå, og ingen mens. Jeg begynner å bli litt bekymret for kanskje å ha en infeksjon eller noe. Kan det være??

Begynner å bli litt bekymra:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...