nawi Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Lillegull har ikke basjet på en uke etter at vi begynte med grøt. Før var det mange ganger i døgnet. Har prøvd maltekstrakt og svisker, men ikke noe skjer. Er det normalt? Har noen tips å komme med?
TeddyRockspin Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Ta litt salve på tuppen av et termometer og stikk det såvidt innenfor rompeåpningen, massér forsiktig rundt... Dette stimulerer bæsje-refleksen (fant dessvere ikke noe finere ord).
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 vi har det motsatte problemet hehe har også hørt om det samme som TeddyRockspin sa.. prøv det
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg vil anbefale deg å ta med lillegull til legen. Min Adrian på strax 7 mnd har holdt på på samme måte nå og bæsjet max en gang i uken og bæsjen er så hard at han blør når den endelig kommer, verken svisker eller maltekstrakt funket på oss, og legen gav oss noe som heter laktulose ( det hjelper som oftest). Etter en uke med det dro vi til legen igjen for det hjalp heller ikke. Vi er nå henvist til sykehus for utredning av magen. At små barn ikke bæsjer på lang tid er veldig alvorlig, så uansett dra til legen en tur. Det er gratis for babyer, og de vil hjelpe deg. Vi skal til akupunktur på mandag, det har også bevist god effekt på babyer som ikke får bæsjet. Lykke til så mye. Men dra uansett en tur til legen på mandag.
LilleBanan blir storebror Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Ikke bruk termometer "trikset". Snakket med HS da vi også hadde litt problemer med bæsjingen.....hun kom med råd om svisker etc (som du jo har prøvd) Hun sa også da ettertryjkkli ifra om at man ikke skal bruke termometer for å få ut avføringen da dette kan skade lukkemuskelen til babyen! Hun hadde hørt om flere som hadde fått dette tipset å nevnte det defor til meg som en "advarsel" Krisa er sikkert ikke stor om man gjør det en gang men jeg fikk nå vaffal klar beskje: Ikke putt noe oppi og lirk for å få ut avføring... HIPP har en sånn fruktpure på glass med fullkorn i. Den får alltid fart på magen til mini her i huset. Men mulig det må større ting til for å løse problemet deres Lykke til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå