Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er 13 uker på vei og har hatt vondt i ryggen de siste to-tre ukene. Vondten sitter litt over korsryggen, og kjennes muskulær. Den blir ekstra ille når jeg kjører bil (kjører inntil 3 timer pr. dag til og fra jobb)... Nå har jeg lest et sted at de med bakovervendt livmor (som jeg da har) kan oppleve noe ryggplager i starten av svangerskapet fordi livmoren på en måte vokser bakover før den snur... Er det noen som har greie på dette?... Ville det eventuelt kjennes muskulært slik som jeg opplever det? Noen som har vært gravide med bakovervendt livmor som kan fortelle om sine erfaringer? (selv om det ikke er sikkert det har med det å gjøre) På forhånd takk
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Bakovervendt livmor trenger ikke bety komplikasjoner! Og jeg har ei tante som har født 5 friske og raske unger med bakovervendt livmor.. Men vondt i korsryggen er HELT normalt, særlig når du skriver at du kjører såpass langt hver dag.. stopp å ta deg en pause og strekk på ryggen et par ganger, så blir det kanskje litt bedre. Vondt i ryggen betyr i de fleste tilfeller ikke bakovervendt livmor..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har vært plaget med vondt i korsryggen i alle mine tre svangerskap og jeg har ikke bakovervendt livmor.. Etter uke 25-26 begynner det å bli vondt oppover siden og under ribbena også. Har vært 50 % sykemeldt de siste 3 mnd i hvert svangerskap fordi det rett og slett er for vondt å sitte rett opp og ned på en kontorstol hele dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå