Gå til innhold

Maxi cosi bilsete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål ang Maxi Cosi Cabriofix. Har veldig lyst på dette setet, men det er jo så fryktelig dyrt, så jeg vurderer å kjøpe det brukt. Men man kan jo aldri være 100% sikker på at setet ikke har vært i en kollisjon selv om selgeren sier at det ikke har vært det. Blir både basen og setet skadet i en kollisjon eller er det bare basen som tar i mot støtet? Hvis det er tilfelle, så kunne jeg jo kjøpt basen ny og setet brukt. Noen meninger?

Har forresten en Opel Astra stasjonsvogn fra 96. Noen som vet om basen passer til eldre biler og eventuelt vår bil? Er ganske grønn på det å handle inn til babyen så trenger flere innspill:) Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...jeg vet ikke om det er bare basen som tar imot støtet...det ville jeg ikke turt å satse på. Vi har valgt å kjøpe nettopp dette setet, selv om jeg er enig i at det er dyrt. Men jeg velger heller å bruke en brukt Voksipose, arve klær osv - og prioritere å kjøpe bilsetet nytt. Men det er jo avhengig av hva man har mulighet til, selvfølgelig.

Basen tror jeg passer i alle biler, for den kan festes med vanlig trepunktsele - hvis man ikke har ISOfix-bøyler i bilen (tvilsomt i en bil fra -96, med mindre det er ettermontert). Vi har en ganske ny bil, men den har ikke ISOfix. Vi skal derfor feste basen med bilbeltet i steden.

Et alternativ er jo forøvrig å kjøpe setet uten basen. Setet kan jo også festes med trepunktsele.

Skrevet

Takk for svar:) Er opptatt av at barnet skal vært mest mulig sikret så det blir vel til at vi kjøper nytt sete. Har basen noe å si for sikkerheten eller er det bare for at det skal være lettere å ta ut og inn setet?

Skrevet

setet blir MYE stødigere når man har base.

Skrevet

Ok:) Da blir det både sete og bilstol på oss da. Takk skal dere ha=) Er ikke så lett å handle inn når man ikke vet hva som er best.

Skrevet

Dersom du ikke trenger isofix, så har Maxi Cosi en base som heter Esybase, denne kan kun festes med bilbelte og er en god del billigere enn iso-fixbasen. Vet ikke hva den koster hjemme men her i UK koster Easybase ca 50 £, mens Esyfix base koster ca 90 £.

Skrevet

Tusen takk skal dere ha for svar. Ser jo nå at det blir billigere med en Easyfix base. Det blir jo ikke så dyrt som jeg hadde trodd, i hvert fall ikke med de prisene de hadde på lilleprinsen.no. Takker!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...