Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg må bare få luftet min frustrasjon litt. Jeg ble sykemeldt 100% fra forrige onsdag, og ut den uken her. Grunnet at jeg ikke sover om nettene- og jeg får heller ikke sove om dagen. Jeg er trøtt og sliten som jeg aldri har vært før, men jeg får fortsatt ikke sove. Det jeg er frustrert / lei meg over, er at ikke _en_ person fra jobben har kontaktet meg i løpet av den siste uken, for å høre hvordan det går, når jeg kommer tilbake i jobb osv. Jeg har ikke hørt NOEN TING. Ikke en sms fra en kollega, ingen telefon fra sjefen, ingen verdens ting. Og jeg blir egentlig litt deprimert av det. Jeg har alltid synes jeg har hatt god kontakt med kollegene mine, og sjefen, og det er nok derfor det slår meg litt hardt nå, at ingen er interessert i å i det hele tatt høre hvorfor jeg er borte, eller i allefall hvordan det går. Er det jeg som krever for mye?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jepp, du har jo ikke vært sykemeldt lenge heller... Er ikke alle som ville satt pris på om kollegaene ringte og spurte hvorfor du ble sykemeldt.. Er jo i utgangspunktet en sak mellom lege og deg det da. Du er jo ikke sykemeldt lenge heller da, 1,5 uke så regner de med at du kommer tilbake. Er du den første der som er sykemeldt eller borte fra jobb pga sykdom? Bruker du å ringe de andre og spørre hvorfor de er sykemeldte?
Ellebettemor Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tror ikke du skal legge for mye i dette. Tror ikke det er vanlig at noen ringer hjem til sykemeldte når du er så kort tid borte. Da vil de nok ikke forstyrre. Ved lengre fravær hadde det vært god grunn til å være skuffet.
Nagilimia Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Det å bli sykemeldt 100% er ofte tøft for mange. Plutselig føler man seg veldig ensom. Når noen blir borte fra jobben der jeg jobber, er det helt vanlig å sende en melding til hverandre. Jeg hadde blitt veldig overraska hvis ingen der hadde gitt lyd fra seg. Synes du har rett til å føle som du gjør, men pass på at du ikke legger mer i det enn det det er. Meningen har nok vært å ikke forstyrre deg. Man trenger jo ikke spørre om hvorfor personen er borte, men f.eks ser du har vært borte i dag, så ta vare på deg selv! Dette kalles omsorg for kolleganene sine, og det er jo såååååå koselig når man merker at noen bryr seg Dette er jo selvfølgelig forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass, men jeg har aldri opplevd at noen har blitt sure for at man bryr seg om hverandre. (Vil heller at noen bryr seg for mye enn at noen bryr seg for lite).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå