Gjest Sekretøsa Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg søkte jo om bidrag i januar, men den "fikk de jo ikke", så jeg måtte søke på nytt i mai/juni. Fikk beskjed (også i januar) om at behandligstid var 8 mnd.... fikk brev etter 3, med at behandlingstiden var forskyvet, og nå var på 12 mnd fra de mottok søknaden.... Etter mye søkk og kav, så slo jeg meg til ro med at det bare var sånn... og idag, 5mnd etter at de fikk søknaden (for 2.gang) fikk jeg brev om at det var innvilga!!!! Nesten så jeg har lyst og rope Heia NAV, men jeg vil jo ikke pushe grenser heller ) Hva skjer forresten med det bidraget far skylder? Hvor lang tid tar det å få det, DERSOM han betaler frivillig?
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Betaler han frivillig går det radig...innen 25. og du har det i starten på neste mnd... må de til med lønnstrekk tar det lengre tid.. blir som en inkasso sak...purringer etc... Er han selvstendig næringsdrivende kan du nesten glemme det om han ikke betaler frivillig....
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg vil tro han betaler frivillig, ja. Sto ikke noe dato på brevet, annet enn at det var fastsatt fom 1.06.08. Om han har mulighet til å betale det han har opparbeidet seg i gjeld, nå, det vet jeg ikke. Men bidraget betaler han nok som han skal.... Det var en hyggelig overasskelse Hadde regna med å få svar fra nav til neste år... )
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Hehe..jeg skal holde tilbake de positive orda til Nav faktisk får fingeren ut av rumpa og får ordna ferdig slik at jeg får det jeg har krav på..... Ting Tar Tid kunne de heller kalt seg....hehe Skal i møte med dem på mandag....så får jeg se dama jeg skal kvesse klørne mine på... Rope HURRA gjør jeg den dagen jeg blir ferdig med YA i hvertfall.....etter det skal skal jeg ha minimalt med dem å gjøre tror jeg ;-)
Nurse80 Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Samme her! Fikk beskjed om at behandlingstiden var 8 måneder først på bidrag, og så senere at brev om at behandlingstiden var på 18 måneder. Plutselig fikk jeg innvilget vedtak på bidrag i går, bare 3 måneder etter søknaden var sendt.. Skikkelig rart, men bra:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå