2.gangs Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Hva gir dere som mellommåltid til deres babyer på 8 måneder? Gutten vår spiser grøt til frokost, frukt til mellommåltid, middag og så grøt til kvelds. Får selvfølgelig melk i tillegg. Men ser nå at det ikke lenger er nok med en liten fruktmos-porsjon som mellommåltid. Han klarer ikke å spise skive enda. Noen forslag til hva måltidet kan bestå av? Istad blandet jeg en halv grøtporsjon med frukt, men kan de ha 3 grøtmåltider på en dag?
Athina' Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg gir akkurat det samme som deg. Men jeg ser også at det går oiksom igjennom han og det går midre tid mellom lunsj og middag enn de andre måltidene. Men det som er så rart er at han vil ikke ha så mye melk så han må vel få en slags metthetsfølelse. I dag har jeg heller gitt han småfolks yoghurt med blåbør og eple på glass, og de er det mer i dem, så i dag var han faktisk fornøyd etterpå og det gikk normal tid til middag. Min er 9 mnd nå. Men 3 grøtmåltid tror jeg ikke er å anbefale, husker hs sa noe om det til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå