Gå til innhold

Noen av de største bakteriebombene er

Anbefalte innlegg

Skrevet

veska di!! Hørte noe om det tideligere i uka, mange som egentelig har tenkt noe over det...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men det er jo litt logisk med tanke på alt som går inn og ut av ei veske..

Skrevet

Nei, har ikke tenkt over det. Huff, sier seg egentlig selv da....

Andre bakteriebomber:

-knoppen på doene. De fleste trekker opp på do før de vasker hendene....æsj! (ihvertfall på offentlig toaletter der det er båser).

-alle håndtakene på dører og gelender i trapper.

-penger. Tenk så mange som har tatt borti dem.

-tastatur og minibank/bankterminaler.

En skrekkopplevelse: Jeg satt på venteværelse hos legen. Der er doet veldig lytt. Så var det en mann som gikk innpå og gjorde det han måtte. Kom ut igjen UTEN å vaske hendene!!!!

Skrevet

Jeg tar aldri på dørhantak på offentlige doer.. Grøss...

Skrevet

Det har blitt gjort test på slikt.

Ang.penger så er det masse dritt på sedlene, men myntene er overaskende rene.

Men noe av det mest bakteriefylte i offentligheten er vist stolene på kino.....

Skrevet

Leste en gang om en skoleklasse (tror jeg det var) som testet håntaket på handlevogner. De fant at flere av disse var direkte helseskadelige og mye værre enn toalettet på samme kjøpesenter.

Toalettet ble jo grundig vasket innimellom...

Skrevet

Æsj er ikke rart folk har bakteriefobi..

Skrevet

I USA er det å få kjøpt trekk som dekker håndtaket og den kurven barnet kan sitte i......kanskje jeg skal kjøpe en slik neste gang, he he.

Skrevet

Har også hørt det med handlevogner og kurver. Men jeg har ikke blitt dårlig enda av å handle hehe. Men jeg vasker alltid hendene når jeg kommer hjem.

Det der med offentlige toaletter.. grøss. Tar ikke på noenting uten å ha papir i mellom..

Skrevet

Ja, det er mest fordi den settes ned så mange rare steder. Så det å sette håndveska oppå kjøkkenbenken er f.eks noe av det tåpeligste man kan gjøre. Jeg pleier å gå over håndveske, mobil, utsiden av lommeboka, dørhåndtak og lysbrytere med en sånn antibakteriell serviett en gang i blant.

Skrevet

det var en god ide! Engangs eller har man det med seg konstant i veska? passer de til norske størrelser på kurver og handlevogner? hehe alt er jo så mye større i usa mener jeg;o)

Skrevet

Å fysj, det har jeg ikke tenkt over! Og jeg som jobber i butikk da :-P

Skrevet

Nei de er i stoff som må vaskes.

Masse farger og krims krams, skikkelig lekre.

Skrevet

Offentlige toaletter er ofte det reneste på det bygget de tilhører. Gikk på Høgskolen i Akershus for et par år siden, og der hadde vi labforsøk der vi kunne teste hvor vi ville på skolen. Toalettet var gullende rent! Der vi fant flest bakterier var på tastatur på felles PC, i kantinen-... Det var flere bakterier på dørhåndtaket i klasserommet enn på do.

Den største bakteriebomben på do er håndtørrere. De har en perfekt tempratur for bakterier til å formere seg i. Så bruker du den etter vask, hadde du faktisk vært renere enn om du ikke hadde vasket deg i det hele tatt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...