Gå til innhold

Leppe/gane-spalte !


marte med spaltebarn:)

Anbefalte innlegg

Vi får ei lita tulle med dobbeltsidig leppespalte og ganespalte. Lurer på om det er flere der ute som får barn irundt når vi skal ha med samme "feil"..

Og så må jeg bare få spørre.. hvorfor sier alle STAKKARS til oss? Er det synd på oss som får et friskt barn?? Det eneste som er feil er skjønnhetsmessig, og det rettes jo opp...

Jeg synes ikke synd på oss, vi er jo så heldige som får lov til å bli foreldre til ei lita snuppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så enig så enig. Det fokuseres så altfor mye på det "syke" i dag og helst skulle mange hatt fått "skreddersydd" barnet. Leppe/ganespalte er i dag en ukomplisert korregering. Jobber som sypl til barn og ser innimellom disse barna hvis de har en tilleggssykdom som trenger sykehusbehandling (obs. tilleggssykdom følger ikke automatisk denne "feilen"). Barna er ellers friske og glade og med god tilrettelegging spiser de som bare det uten problemer frem til operasjonen. De lar seg heller ikke hemme av deres mangler og det skal ikke dere gjøre heller.

 

Så gratulerer med graviditet og kos dere masse når "bøllejenta" kommer :)

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har en god vennine som ble født med leppespalte... og kan fortelle dere at du må se litt ordentlig godt for å se dette! Du så det litt bedre før hun tok en korrigerende operasjon, men uansett var det ingen av vennegjengen som tenkte over dette... hun er bare en herlig vennine, som vi er glad i... leppespalte eller ikke... det er ingen som "ser" dette mer!

Selvfølgelig kan det var litt "skremmende" sånn i første øyeblikket, når datteren deres er født, men det er veldig greit å vite dette på forhånd, så dere kan være forberedt på dette. Men i disse dagene er det ingen sak lenger å gjøre noe med det... så bare gled dere til deres friske datter blir født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er også helt enig.... En spalte er vel ingen grunn til å synes synd på dere vel:) hehe... det er jo noe som kan fikses på etterhvert.

jeg er selv operert for ganespalte,men er like frisk som alle andre og har jo alltid vært det.. Forstå meg riktig nå.. Vil ikke si noe galt eller som kan misforstås:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...