Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har funnet en leil, der er det 9000 i leie pr mnd. Huseier sa at han ikke hadde tenkt å betale skatt av denne leien 1 året, og i den forbindelse lurer jeg på om jeg ikke kan søke bostøtte? for blir ikke huseier registrert i noe register som kommunen har da som utleier? Håper innlegget var forståelig Og takker for svar:)
Alenemamma :) Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Skjønte ikkje det med skatt (kanskje jeg er dum) hehe Men jeg leier en leilighet til 8500 og jeg får 250 i bostøtte ser ikkje noe grunn for at du ikkje skal få det Verste som kan skje er at du får avslagh Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Stemmer det at huseier må betale skatt av leien du betaler fordi dette blir en inntekt for han. Men dette gjelder kun dersom han selv ikke er bosatt på samme adresse, da slipper han skatt. Huseieren min skatter heller ikke av husleien jeg betaler selv om hun ikke bor her. For hun er folkeadressert på min adresse. Jeg tok dette opp med kommunen, å de sa at jeg fikk alikevel bostøtte, å at de ikke la seg oppi dette. Nå har jeg ikke bostøtte lenger pga for høy inntekt i 2007, men hadde det tidligere da. Så du bare sender inn søknad å det er ikke ditt problem om huseier ikke betaler den skatten han skal. Signerer med anonym nå siden dette var litt personlige opplysninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå