Gå til innhold

Har dere meninger for og i mot smokk bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg til nyfødte, alle er vel enige i at det ser mongo ut med 2 åringer som går med smokk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man være for eller imot det da?

Det forebygger krybbedød, så hvis babyen vil ta smokk er vel det bare fint.

Ingen av mine ville, og det som var bra med det var at jeg slapp avvenningen og at jeg aldri trengte å putte den inn igjen hvis de mistet den og våknet av det.

Skrevet

Ehh, har du sett hvor mange toåringer som faktisk bruker smokk?? Belag deg på å få svi for det utsagnet der...

Skrevet

Enig med HI at 2-åringer IKKE bør bruke smokk!!! Går rundt med den overalt og snakker med den i munnen...

Begge mine brukte smokk da de var små, men da de var ett år tok vi vekk smokkene. Jenta sa ingenting, men gutten sutret noen dager. Så var det over. Dersom foreldrene er bestemte og ikke gir seg, så glemmer ungen den smokken etter noen dager.

Skrevet

Nei ingen meninger. Du er jo likevel bare ute etter å provosere, og over hodet ikke interessert i smokkbruk til nyfødte. Hva er mongo forresten?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Veldig praktisk når gråting ikke avtar, og suttebehovet er enormt.... veldig lite praktisk når man må slite lenge for å bli kvitt den...

Skrevet

hvem sier at smokk forebygger krybbedød? har faktisk ikke hørt det før eller blitt oppfordret av leger til å bruke smokk som forebyggende...?

Skrevet

Da følger du lite med i timen, for det er leeeeenge siden de begynte å anbefale det. Står i alle brosjyrer som utdeles hos jordmor, på føden og på helsestasjonen.

Skrevet

Jeg er faktisk helt enig med Hi.

Min toåring griner seg av og til til å få gå med den ute og jeg sjems.

Det ser helt forferdelig ut. Derfor skal vi slutte nå og nestemann tror jeg ikke jeg vil gi smokk. Det har jo vært et styr hele tiden. Men så ble min veldig avhengig av den da.

Kommer til å bli mye grining her når vi skal avvenne.

Men jeg er helt enig i at det ser fælt ut. Folk ser jo ikke den fine ungen min for den der stygge plastikk-dingsen!

Skrevet

Ingen av mine barn har brukt smokk (jeg er den første anonyme), men jeg har ingenting imot å se barn på to år, eller mer for den saks skyld, som bruker det.

Skrevet

Gutten min har aldri brukt smokk, kommer ikke til og gi det til noen av mine barn.

Skrevet

nr 1. brukte ikke smokk, ville ikke la han bruke det, han gråt mye så hadde nok gjort hverdagen bedre om jeg hadde brukt smokk da... nr.2 brukte smokk, utrolig deilig, så jeg er for smokk :-) Ungene roer seg mye lettere med... nr2 slutta med smokk da hun ble 2 år, passelig alder for å slutte egentelig siden tenner osv kommer så en slipper at de blir skjeive osv pga den....

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt krybbedød-argumentet da krybbedød er tilnærmet ikke-eksisterende per dags dato.

Ingen av mine har brukt smokk. Jeg har ikke gjort stort for å "venne" de til det heller. Har vært et par desperate dager her og der, da vi har prøvd, men det har ikke vært noe stas.

Det er jeg glad for. Slipper styret med å huske å ha den med over alt, våkne om natten for å dytte den inn hvis han våkner, slippe avvenning osv.

Skrevet

Enig med tråden over.

Tror folk trygt kan velge å la være å bruke smokk hvis de ønsker det.

Det er blitt litt hysterisk alt dette her. Går nok bra.

Skrevet

Jeg er for til nyfødte og VELDIG i mot til unger som har passert 4,5 - slik som dattera til noen bekjente som vi var sammen med i helga som var. Det så heeelt for jævlig ut at den store ungen brukte smokk da hun lekte, eller vi var ute på tur! Smokkeslutt bør skje mellom 2 og 3 år, er min mening.

Skrevet

Er jo ikke akkurat fint på en 1-åring heller da.

Skrevet

Enig, mamma lot meg gå med smokk til jeg var 3år! Såg jo helt teit ut

Skrevet

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1321650

Smokken har hjulpet oss veldig. Begynte relativt seint med den(hun var 7mnd) Ville ikke ta den før. Hun var en urolig unge som skreik mye og som ikke ville finne roen selv. Men da hun begynte og ta smokk forandret hun seg helt. Ble mye lettere og roe/legge henne.

Bruker lite smokk på dagtid da.

Finnes mange argumenter imot også. Men synes smokken har vært til god hjelp, så velger og ikke fokusere på det negative.

Men må si meg enig at det ser litt rart ut med store barn med smokk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...