Petrine C",) Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Dumt spørsmål. men jeg kan det ikke. Og fikk så lyst på det i dag...
snuppedupp Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Bland egg, vann ( 2 ss pr egg), krydder og ha i backon, skinke, sopp, ost eller hva du måtte ønske. Ta litt smør i pannen og hell eggeblandingen i panna på svak varme ta oppi fyllet og la blandingen stivne. Du kan snu den i panna, sette den litt i steikeovnen under grillen (hvis panna de tåler det) eller du kan bare ha på et lokk slik at blandingen stivner.
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Lag en omelett per person, går mye fortere enn å lage en tjukk en, og er kjempegodt=) 2 egg 2 ss vann, melk eller fløte Vispes sammen og helles på varm, liten stekepanne. Er den stor kan du bruke 3-4 egg og tilsvarende med væske. Kutt opp det du vil ha av grønnsaker, f.eks paprika og løk, strø det over omeletten (stek evt løken først hvis du vil ha mildere smak) Strø over ost og evt skinke/salt kjøttpålegg/sprøstekt bacon. Krydre med salt, pepper og kanskje litt chili eller hvitløk La den stå et par minutter, til eggblandingen har stivnet.
Petrine C",) Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2008 steker en det med litt smør på panna?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå