Gå til innhold

Hvordan lage omelett?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt spørsmål. men jeg kan det ikke. Og fikk så lyst på det i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bland egg, vann ( 2 ss pr egg), krydder og ha i backon, skinke, sopp, ost eller hva du måtte ønske. Ta litt smør i pannen og hell eggeblandingen i panna på svak varme ta oppi fyllet og la blandingen stivne. Du kan snu den i panna, sette den litt i steikeovnen under grillen (hvis panna de tåler det) eller du kan bare ha på et lokk slik at blandingen stivner.

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Lag en omelett per person, går mye fortere enn å lage en tjukk en, og er kjempegodt=)

 

2 egg

2 ss vann, melk eller fløte

Vispes sammen og helles på varm, liten stekepanne. Er den stor kan du bruke 3-4 egg og tilsvarende med væske.

 

Kutt opp det du vil ha av grønnsaker, f.eks paprika og løk, strø det over omeletten (stek evt løken først hvis du vil ha mildere smak)

 

Strø over ost og evt skinke/salt kjøttpålegg/sprøstekt bacon.

 

Krydre med salt, pepper og kanskje litt chili eller hvitløk

 

La den stå et par minutter, til eggblandingen har stivnet.

Skrevet

steker en det med litt smør på panna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...