Gå til innhold

HJEP! hun nekter flasken!!! Noen råd?


Mai_jente

Anbefalte innlegg

Jeg begynner i jobb om 2 uker og hun nærmer seg 5 mnd,hun tok flaske frem til hun var 3 mnd,da var det plutselig stopp!??

 

...og det selvf.når vi skulle i bryllup!!

 

Amming går fint men jeg trenger litt mer "fritid" enn 2 timer hvis jeg skal på noe...spes nå som jeg begynner i jobb...

 

 

Har prøvd både fryst mm og fersk mm i flaske og 2 forskjellige tuter,,..grøten går også bare ut igjen og ender i skrik hvis hun ikke får pupp.. Sist holdt hun ut i 45min ,da ga vi opp...

 

Takknemlig for alle råd!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat det samme problemet med flasken. Skal ikke begynne å jobbe, men hadde vært fint om hun av og til kunne vært alene med pappan. Snuppa mi tok også flaske helt fint frem til hun var ca 3 mnd, da var det bråstopp med både flaske og smokk. Har prøvd mange forskjellige flasker, men ingenting hjelper. Vi har også prøvd å ta sukkervann i flasken for å friste henne, har jo hørt at det skal være uimotståelig. Men tydeligvis ikke her i gården. Har du prøvd sukkervanntrikset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blander du ut sukkervannet, mengde sukker og vann, mener jeg..? Jeg har prøvd flaske i 6 mnd nå, til ingen nytte. er så lei at jeg gir henne grøt 2 ganger daglig samt middag for at jeg skal kunne få fri litt. Men siden hun ikke tar flaske må jeg jo amme så hun får drikke til, så er nesten like langt.... er såååå lei amming, gulp og raping!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du koker opp 1 dl vann med 1-2 spiseskjeer sukker. Når man prøver dette bør du ha en flaske med sukkervann og en med mm/mme og gi den med mm så fort barnet har begynt å drikke sukkervannet. Barnet skal ikke drikke masse sukkervann. Det er kun for å friste og at barnet skal forbinde flasken med noe godt. Det er derfor lurt å være to når man gjør dette, så den andre kan stå klar med flasken med melk.

Dette har jeg hørt har fungert for mange, gjorde dessverre ikke det for vår del...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke mini til å ta flaske lenger heller...

 

hva som gjør at du skal jobbe så tidlig?er glad det ikke er meg....

om du ikke få gidd flaske så får du pumpe deg ev gi mme med skje.... eller tutekopp uten sånn at dem må suge.. da får hun iallefall mat i seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten her tar KUN en type flaske - dr.brown flasken, standard (ikke wide-neck). Bruker å gi han tynn grøt fra samme flasken med Y-tut som er tilpasset tykkere veske. Ellers bruker han level 2 på denne flesken når han får melk. Han nekter avent, mam og andre flasker vi har prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når jeg eller mannen gav henne ville hun ikke ha, men når bestemor gav var det greit. Prøv om noen andre kan prøve, og blir de sultne nok ville jeg tro de gav etter? Er jo en annen teknikk å suge fra flaske enn fra pupp, denne teknikken må holdes ved like. Har du 3er smokk? Kanskje ikke maten kommer fort nok, kommer den for fort?? Finnes også sånne "kopper" man får kjøpt på apoteket, jeg har brukt det til snuppa på natta når jeg gir henne vann... Lykke til, ikke gi opp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har hatt det samme problemet. Hun nekter å ta flske. Har nå kjøpt NUK-flaske med brun tut.Den tok hun med en gang!! Hun vil heller ikke ha smukker med gjennonsiktig sugedel - må ha de brune. Tror de er mykere.

Du får bare prøve deg fram.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo utrolig tidlig tilbake i jobb da. hvofor det?

 

mine to barn har aldri tatt flaske..s å jeg har ikke noen gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her- halleluja- hun TAR FLASKE NÅ- og kun NUK!! Etter 6 mnd løsnet det, men hun har enda kun tatt morsmelk da- ihvertfall større mengder, og kun Nuk med brun smokk ja. Den er veldig myk og formet som brystvorta når babyen suger på den, flat under. min tok ikke dr. Brown, Avent eller noen av de andre jeg ahr prvød. Men håper det vil løsne der og nå når hun har vent seg til flaske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...