Gå til innhold

Gravid før enn setter inn Spiral...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og man vet ikke om det siden det er fortidlig å ta hcg test. Ja, hva skjer da?? skal nemelig sette inn spiral den 21, og er ikke forsiktig under sex i disse dager. Skader det spiral??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal jo spiralen settes inn i livmorhalsen da..... så da ville jeg bedt gyn om å ta en ultralyd først. Ligger det et foster der så kan ikke spiral settes inn..

Skrevet

Jeg satte min spiral inn hos en gynekolog og han tar alltid ultralyd før og etter inngrepet for å se at alt er normalt. Da ser han jo også om du er gravid.

Skrevet

Tror de skal teste deg først.

En venninne fikk satt inn en p-pinne mens hun var gravid (uten at hun visste det). ...og legen hennes la seg i hvertfall rimelig langflat etterpå!

Skrevet

Nå skal jeg gjøre det til fastlegen da. men de har utstyr der for å evt sjekke da. Får si det til han, før han putter noe oppi der. Men hva kan i verste fall skje. Der er jo de som blir gravid med spiral....

Skrevet

Vet ikke.

Men iom at du setter noe inn der oppi kan det jo tenkes at abortfaren øker. Dessuten hvis det er hormon-basert prevansjon vil jo etterhvert babyen også få hormonene.....

Skrevet

Ja, tenker på abort risikoen. Selv om det er 4 mnd siden fødsel og fullammer så kan jo eggene begynne å fall igjen. Så der er jo noen prosenter for at jeg kan bli smelt på tjukken igjen. Nei, får legen til å sjekke først da. For skulle det så være så vilvi jo ha spiral ;)

Skrevet

Skal få kobberspiral jeg da...

Skrevet

anbefaler deg å gjøre det hos gyn. for en noen uker siden var jeg hos fastlegen for å sette inn spiral, men du fikk ikke til det. det var forferdelig vondt for hun presset skikkelig hardt.

i går var jeg hos gyn. for å sette inn å jeg kjente det nesten ikke + at du vet at da blir den satt inn rett.

anbefales på det sterkeste:)

Skrevet

min lege gjorde det utn at eg kjente det.. du får forhøre om hvor mye legen din har gjort det for å vere sikker på de kan det da..

Skrevet

De har UL på vanlig legekontor også. Det er ikke vanskelig å sette inn en spiral og dette er noe allmennlegene gjør mye av. De fleste er derfor drevne på dette. :)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Sjansen for abort ved innsetting av spiral er 50% i følge min gynekolog.

Skrevet

Har en erfaren fastlege - så tror at selve inngrepet går bra. Har tatt celleprøve hos han, kjente ikke noe - 8 uker etter fødsel.

Nei, skal ta en test før jeg drar dit, og skal nevne saken for han. Kan ta innvendig UL der oxo, så vi får se. Håper nesten jeg er gravid igjen ;) tihi...Men av fornuft så skal vi vente i 2-3 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...