Gå til innhold

redsel for å føde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser jevnlig innlegg om at man er redd for å føde eller gruer seg veldig. Da tenker jeg alltid at jeg er fryktelig glad for det forholdet jeg har til fysisk smerte. Som tidligere judoutøver lærte jeg tidlig at fysisk smerte i de fleste tilfellene er forbigående og derfor unødvendig å være redd. Hvis man aldri har opplevd fysisk smerte, kan jo fødselen virke avskrekkende men jeg vil bare si at om man holder på at dette er en naturlig type smerte som er forbigende så blir det kansje lettere å forholde seg til den også. Skal man frykte noe som helst, må det være mental smerte men det er vanligvis ikke en del av en normal fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kanskje viktigste å tenke på når man har fødselssmerter er at de ikke er farlige! Ellers når vi har vondt er det jo fordi det er noe kroppen oppfatter som farlig...alt fra krampe i leggen til at man brenner seg. Hvis man klarer å fjerne seg fra tanken om at fødselssmertene er farlige, men heller fokuserer på at de fører frem til et resultat du har ønsket lenge - så kan det bidra til mer avspenning og mer avslapning i fødselen og dermed mindre smerter.

Lykke til!

Skrevet

Å, nå ble jeg nysgjerrig på hvem HI er... Jeg og er tidligere judoutøver.. Begynner riktignok å bli noen år siden, men har fortsatt en veldig god venn i judomiljøet, og hang jo rundt på stevner og sånn da jeg var mindre:):) Men jeg opplevde aldri noe smerte ifm judoen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...