Gå til innhold

liten baby i følge ul??? :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

var på ul kontroll i går og fikk vite at babyen veide 2700g,og i følge legen var jenta litt liten i forhold til normalen.er 36+4 i dag.

flere som har hatt det slikt?ble jo litt bekymret :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei:)

min lille gutt veier også 2700g ca dette var for 4 dager siden...

d er ikke så mye under gjennomsnittet d, lillegutt ligger 6 % under og d er normalt... du trenger ikke å engste deg alt er nok helt fint....

hvis du går til termin så vil jo nurket mest sannsynlig veie over 3 kg og d er jo bra d.... :)

er selv 37+2 i dag....

Skrevet

min var 2770 i uke 35+0, og dette var 10% OVER normalen. Husk at de veier så lite i utgangspunktet at bittelitt over eller under normalen gir stort prosentvis utslag..

Skrevet

hei

vil bare si at de ikke alltid har rett på disse vekstkontrollene. Har nå to venninder som har fått baby og det har vært veldig feil på de begge. Hun ene fikk beskjed om at babyen vår opp mot 5kg og den veide 3300 og hun andre fikk beskjed om, 2200 og den kom i går og veide 3140. men som hun over sier så er ikke 2700 så veldig lite da :-)

Ha en god helg.

Skrevet

hei, ville bare si at jeg også tok UL for noen dager siden, da var jeg akkurat 36 uker, og legen mente at babyen nok lå litt under normalen, men at det har jo ingen ting å si for babyens helse. Normalområdet er ganske så vidt, fikk jeg inntrykk av. Det er heller positivt tenker jeg, kanskje litt mindre hode å presse ut:)

Lykke til, vi får nok friske fine barn:-)

Skrevet

ikke bekymre deg.. Jeg veide ikke fulle 2700 da jeg ble født engang, og jeg ble født 1 uke før termin. Har vært normalt og frisk hele mitt liv. Ingen problemer. Så ville aldri bekymret meg over den vekten der:)

Skrevet

Jeg har også fått denne beskjeden 2 ganger. Første gang så ble gutten min estimert til å være under 2 kg, men kom ut og var 3200 g.. Altså bomma de med over 1,2 kg!!! Sist gang skulle gutten være ca 3 kg, men var hele 4 kg. Så slike vekstkontroller kan man altså ikke stole helt på..

Dessuten, om ungen skulle være litt lite så betyr jo ikke det noe. Ikke alle er like store, Slik er det jo igjennom hele livet. Ingen voksne er jo like store, lange, tunge osv. De går jo ut i fre et gjennomsnitt, men er jo de færreste som ligger akkurat på det gjennomsnittet. Og alle de andre, altså de aller fleste, blir jo da en variasjon , eller avvik som de ofte kaller det, ut i fra gjennomsnittet om du skjønner. SÅ ta det med ro:) Ungen har det sikkert helt fint. Så lenge blodgjennomstrøminingen i morkaken er fin, så er som regel alt ok:)

Masse lykke til videre:)

Skrevet

Jeg fikk også samme beskjed i går, ikke noe vekt-tall, men han sa flere ganger at snuppa ikke var så stor, men at alt var riktig i forhold til hverandre.. Han målte samtidig blodgjennomstrømmingen og den var veldig bra, det samme med hjerte + lungefunksjon så da er det vel som det skal være. Var i utgangspunktet til kontroll for vurdering av leie, mitt SF-mål har ligget på gjennomsnittet hele veien så det kom jo litt overraskende på..

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen.alt annet var i orden,både blodgjennomstrømmningen,hjerte-lungefuksjonen osv.jeg fikk en gutt på over 4kg sist,så jeg ble litt satt ut når legen fortalte at jenta var litt liten,men jeg har enda 3 uker til termin,så vi får se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...