Gå til innhold

Endre navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre barn med dobbelt etternavn. Vi har nå bestemt oss for å ta bort det ene etternavnet, men gi barna et ekstra fornavn hver. Eldste er 10 år. Er dette rart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ta bort det ene etternavnet synes jeg er helt greit, men jeg synes det blir litt rart å plutselig ha to fornavn ja. Ville bare droppet det etternavnet og hatt ett fornavn og ett etternavn jeg.

Skrevet

Navn nr. 2 har vært bestemt siden de ble født, men ga etter for press fra familien. De mente et navn var nok. Har alltid angret på det. Så det blir jo ikke helt nye navn vi finner på...

Skrevet

Ingen andre som mener noe om dette? : )

Skrevet

Jeg synes det virker litt rart. Det blir jo bare for dere del, og ikke barna. Eller?

Når eldstemann allerede er 10 år, er jo ikke sjansen for at han/hun kommer til å bruke det veldig stor.

Skrevet

Selv om navn nr 2 har vært bestemt helt siden fødsel, så er det vel ikke slik at dere har brukt de navnene? Synes det blir litt for rart jeg da, og liten sannsynlighet for at hverken barna eller andre kommer til å bruke dette nye navnet. Greit å kutte et etternavn da.

Skrevet

Ta gjerne vekk et etternavn. Men urteit å gi et vanlig mellomnavn når barnet er over året.

Skrevet

Hun har jo hørt navnet siden hun var liten, og bruker det faktisk allerede. Maser om å få det navnet i tillegg til det hun har nå ; )

Skrevet

Å fjerne et etternavn synes jeg er helt greit. Å legge til et fornavn er mer rart, men er det noe du har kalt barnet hele tiden, selv om det ikke heter det, tror barnet vel at det heter det, og da spiller det vel ingen rolle. Har du aldri brukt det andre navnet på barnet, ser jeg ikke poenget. Det er liten vits med navn som ikke brukes, og har det ikke blitt brukt til nå, er sjansen liten for at det vil begynne å bruke det. Ville heller ventet til barna var større, tenåringer, og fortalt dem om hvilke navn dere egentlig hadde tenkt som barnas andre mellomnavn, og så kan de selv velge om de vil ta det eller ikke.

Skrevet

Gjør det som føles rett for deg! Jeg synes ikke at det er teit at barna får ett navn til, siden det er navn dere har tenkt på lenge. Om barna vil bruke ett eller begge er de store nok til å bestemme selv nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...