Leandermamma Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Har dere en oppskrift på pannekakerøre laget på havremelk eller rismelk? Har prøvd flere ganger å lage pannekaker til Leander, men pannekakene blir "deigete" og nesten umulig å snu på stekepannen. Ikke blir de ordentlig gjennomstekte heller. Hva er det jeg gjør galt?? Røren består av : 2 egg 2 dl hvetemel 4 dl rismelk' 1 ss smeltet smør 1 skje sukker Og vet dere om pannekaker er like gode etter de har vært fryst?
Spanskeflua Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Du kan like godt lage pannekaker med vann isteden for melk, hvis du ikke absolutt må ha melk i dem. Jeg bare bytter ut melken med vann, har bare noen saltkorn i får ikke å få denne vannsmaken. No problem!! (hilsen en som har et barn med melkeallergi selv)
Leandermamma Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2008 Det kan jeg jo prøve, men jeg skjønner ikke hvorfor de blir så deigete! Er det noe galt i oppskriften som jeg bruker? Vanskelig å finne en oppskrift til bare 1 person på nett.....
Iselilja Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg lager pannekaker litt på slump, og bruker ikke oppskrift, men de blir mye bedre og lettere å steke enn med vanlig melk. Jeg bytter bare melk med soyamelk i stedet for rismelk. Den har lett vaniljesmak, og pannekakene er poppis hos hele familien
Leandermamma Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er et oppskriftsmenneske... hehe!. Med andre ord, elendig på matlaging.. Har du en sånn ca oppskrift til meg på røre til 1 person?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå