Gå til innhold

Ble litt redd når, andre som har opplevd dette..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde samleie med samboern min igår, og etter vi var ferdig hadde han blod på u know.. Hadde også rosa liknende utflod idag morges. Det var ikke friskt blod, men nok til å sette farge på diverse safter (sorry!) og gjøre meg skremt. Ringte føden, men de ba meg ringe legen :( Og legen min er ikke der før på onsdag i neste uke, så her må jeg pent sitte å vente på telefon til dem har tid. Har jo kjent spark da etter vi hadde sex og idag morges, så det var jo litt betryggende.. Er det normalt å blø etter sex? *skremt* skal ikke ha mer sex før ungen er kommet!

Og en annen ting, har så sinnsykt vondt i blæra når jeg tisser. Jo fullere den er jo vondere er det å tisse. Neon andre som opplever dette? På toppen av det hele tror jeg jeg har en sopp infeksjon. Har smurt med canesten to-tre dager nå, så kløen har gitt seg. Men er hoven og sår osv. Koselig :/ Ble visst et klage-innlegg dette, men er bare så deppa idag. Sitter liksom bare å gråter og er reddm jeg som har bursdag imorgen. Flott bursdagsgave ja :(:(:( Hormobombe? neida.. Er forresten i uke 18+3. Takk til dere som orker lese dette, sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!:)

Jeg fikk høre av gynekologen min da jeg var på UL i uke 18 at det kunne være at jeg kunne risikere å blø litt ved samleie framover, i og med at slimhinnene der inne er veldig ømfintlige når vi er gravide. Han sa at veldig mange blir bekymret når de blør, men at det trenger de ikke være. Iallefall ikke om det ikke er KJEMPEMASSE blod det dreier seg om, pluss kraftige magesmerter i tillegg.. Så jeg tror nok bare det er slimhinnene dine som er litt skjøre for tida, så du blør litt. I og med at du har kjent spark og alt, ville jeg ikke vært altfor bekymret :) Håper du ble litt beroliget nå :)

Når det gjelder sopp-infeksjonen, ville jeg bare fortsatt å smøre meg.. men om du ikke blir god igjen, hadde jeg kanskje tatt kontakt med legen for å høre om det var noe annet du kunne gjort for å få det bort.

Masse lykke til!:)

Klem fra meg:)

Skrevet

vil anta at det er en helt ufarlig blødning. jeg hadde en svak blødning da jeg var 12+2, og det kom dagen etter samleie. kom en liten rose i trusa og deretter litt rosa på papiret ett par ganger da jeg var på toalettet. hadde dette i 3 dager. var heldig å komme på ultralyd jeg da, og de kunne ikke se noen grunn til at jeg blødde, men antok et blodkar etc hadde sprukket eller noe. i hvertfall var alt bra med spiren. du kan jo ta kontakt med legevakta og, endel steder har de ultralydapparat på legevakta. ellers tror jeg det er slik at legen skal ha vikar dersom legen er fraværende.

lykke til!

Skrevet

Alt det du beskriver er helt normalt.

Hormonene i kroppen fører til at slimhinnene våre blir ekstra ømfintlige når man går gravid.

Er helt normalt å blø litt etter sex, det gjør jeg også av og til.

Slimhinnene som blør ikke noe farlig, på samme måte som at noen kan være plaget med tett nese og andre er plaget med neseblod.

Alt er individulet og helt normalt.

Soppinfeksjon er også helt normalt å få under svangerskap, er mye fuktighet der nede nå, har vel vært borti 2 stk selv hittil, men de har gått over av seg selv gangske raskt.

Og det med blæren kjenner jeg også godt igjen, ubehagelig å gå på do om morgenen når den er så full.

Alt du beskriver er normalt under en graviditet.

Men det er også viktig at du oppsøker lege/jordmor om du er bekymret eller redd for noe.

Ikke bra å gå å bekymre seg.

Tror nok du kan ta det helt med ro, og så lenge du kjenner liv har jo lille det bra:)

Gratulerer så mye med dagen i morgen.

Skrevet

Hei

Jeg er ikke lege, men vil allikevel trøste deg å si at dette høres ikke unormalt ut. Jeg blødde også en del ganger på den tiden i svangerskapet.Det rant ikke blod , men var lyserødt når jeg tørket meg. Jeg har også vært plaget med sopp, og bakteriell vaginose(tror jeg). Slimhinnene blir ekstra såre når en har plager i underlivet samt når en er gravid, dette er med andre ord ikke noe god kombinasjon:) For meg så høres det ut som om det er derfor det blør...Men en annen ting, det skal ikke være vondt å tisse, selv om en må ofte på do når en er gravid, kan du ha fått en urinveisinfeksjon? Dette bør behandles, så du burde bli sjekket av en lege uannsett. Det kan faktisk være derfor du har blødd litt også. Ta deg en tur til legevakten om du ikke får legetime før onsdag.

Grunnen til at en ikke blir undersøkt ved småblødninger før uke 23, er brutal men logisk. De kan ikke gjøre noe med det uannsett. Og man får selvfølgelig hjelp om man begynner å blø masse. Det er veldig vanlig med småblødninger så i de fleste tilfeller vil det være helt unødvendig å undersøke.(personlig synes jeg man burde uannsett, gravide har jo ikke godt av å gå beskymret)

Skrevet

Hentet denne fra babyverden:

Det kan komme spor av blod etter samleie, og dette er sjelden noe å bekymre seg over. Livmoren er svært blodrik nå, og de små karene som finnes i livmorhalsen kan briste. Det er likevel greit å alltid nevne slike blødninger når du er på kontroll. Oftest blir dere da bedt om å vente litt med sex før dere prøver igjen.

Snakk med legen eller jordmoren din om sex dersom du har opplevd blødninger i begynnelsen av svangerskapet, spontanaborter eller for tidlig fødsel. De som opplever å få rier før tiden, vil bli anbefalt å ikke ha samleie. Da kan samleie være med på å framskynde fødselen

Skrevet

Hei

følte meg myyye roligere nå etter å ha lest svarene fra dere, har det med å bekymre meg litt lett desverre, og hormonene hjelper ikke akkurat på hehe :) følte meg mye bedre nå, venter på telefon fra legen bare for å spørre om evt. urinveisinfeksjon. Tusen takk for svar, ble litt lettere til sinns :)

HI

Skrevet

Tenker bare å legge til at hvis soppen vedvarer,og dere har hatt sex mens du har htt sopp,så lønner det seg for mannen din og ta en behandling m canesten. For hvis du beg å bl bra,og dere har sex, så kan han "smitte" deg igjen.

Det var nå iallefall hva min lege fortalte meg. Har hatt samme problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...