Nattinatta Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Tidligere har lillegutt sovnet i bæreselen frem til vi legger oss i 22 tiden. da har han våknet og han har fått siste måltid før natten. da sover han som regel frem til morgenen! -> til rundt 7.00 nå har han begynt å sovne i sengen sin kl 20. da våkner han ved 3 tiden og skal ha mat... dilemmaet mitt er altså om jeg kan vekke lillegutt når vi legger oss for å gi mat slik at han sover hele natten, eller om det er best å la han sove til han våkner om natten. han sovner igjen med en gang etter matingen på natta. lillegutt er 2,5 mnd og får bare mme. synes selv at det er litt ille å vekke han for å få mat, men så er det jo også godt med en hel natt sammenhengende søvn... hehe... hva mener dere?
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Hadde aldri vekket min lille gutt om natta hvertfall=) Før eller siden går dette seg til av seg selv, og jeg tror at du kanskje gjør deg selv en bjørnetjeneste dersom du vekker ham opp av dyp søvn etter bare 2 timer. Min gutt er 2 mnd, og han spiser IKKE når han sover. Om jeg hadde vekket ham, hadde han nektet å spise, før han hadde våknet av seg selv litt etterpå å holdt et svare leven fordi han ble vekket i utgangspunktet (prøvd før). Det er bare en liten stund, så sover han natta igjennom=)
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg hadde ikke gjort det. Gutten min legger seg kl 19.30 ca og sover til rundt 5-6 får mat og sover igjen til 8. Jeg har aldri vurdert å vekke han før vi legger oss. Det blir bare helt feil. Når vi legger oss er han i dyp søvn. Nei jeg tenker nåe jeg er så heldig å ha en baby som sover 10 timer i strekk og er 3,5 mnd (gjort det siden ca 6 uker) Så skal jeg ikke klage i det hele tatt. Det er nok ikke lenge til småen sover rundt nå og det er jo så fort gjort og gi mat om natta.
ventejenta Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har lest flere steder at man gjerne kan vekke de før man legger seg selv, for å flytte den lange søvnperioden til natta i stedet for kvelden. Derfor gjorde jeg dette selv, da sønnen min var omtrent like gammel som din. Meeen... Det som da skjedde var at han våknet BÅDE kl 23 og 03... Og det gjør han enda, 6 mnd gammel.... Så nå kommer jeg aldri mer til å vekke ham om natta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå