Mockanin Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Kom til å tenke på dette i dag. Hvordan har det blitt nå egentlig, kan man sende unga i bhg. med øyekatar, får man noe mot det lengre eller er det som før at unga skal være hjemme til dem har fått medisin i ett døgn? Mener jeg har hørt at legene mener man skal sende unga i bhg., og at det skal mye til før man får noe mot det.
Knøttefrøken Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 de er ikke smittefarlige når de har startet å ta øyedråpene, ¨å det er bare å sende i barnehagen. Det er heller ingen grunn til at du skal hente barnet tidligere i barnehagen hvis de oppdager det iløpet av dagen de er i barnehagen. Var å fikk dråper til sønnen min på 9mnd her for litt siden og da sto det ett skriv om det på legekontoret.
ღhælgelainnღ Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 I vår barnehage er det slik at vi må ta barnet til legen så snart det er oppdaget øyekatarr. Da får vi salve og dråper hos legen som vi skal begynne å behandle med med en gang. Så snart behandlingen er startet, kan barnet gå i barnehagen igjen dagen etter.
Spanskeflua Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Vi vasket øynene til barnet med saltvann, sendte ungen i barnehagen med beskjed om at hun var startet behandling. Øyekatarren gikk over minst like raskt som ved dråper/salve, og smittet ikke de andre barna.
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Vår hos legen i går pga øyekatar på meg selv. Der måtte jeg velge selv om jeg ville ha dråper, legen sa følgende: "I 95% av tilfellende så er skyldes det virs og da hjelper det ikke med dråper...om ndu nå velger behandling tar det like lang tid som om du ikke behandler med noe" Vel jeg valgte behandling og allered igår kveld merket jeg bedring....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå