Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er litt sløv på morran, trenger å summe meg litt før jeg står opp... minsten ligger å pludrer/sutrer om hverandre, så jeg MÅ ikke ile opp med en gang han våkner (snakk om at jeg bruker 2 min på å få opp øya). Men sambo har en tendens til å skulle komme inn å stryke meg i ansiktet MENS jeg holder på å våkne... (alle den prosessen hvor man prøver å få opp øya, gnir seg litt i ansiktet, osv osv). Han gjør det her til stadighet, og presterer å si at "jammen, du våkner jo ikke"... Spurte han istad om det var sånn at han trodde jeg kom til å ligge hele dagen i senga og la ungen klare seg sjøl, og da svarte han "jeg vet faktisk ikke hva du gjør"......????

pnkt 1: VÆR så snill å ikke klå meg i ansiktet i det momentet jeg holder på å våkne

pnkt 2: Hva er det her for noe undervurdering av mine evner som mor???

Ikke en god dag, nei....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du overreagerer? En smule kanskje.

Jeg oppfatter ikke denne strykinga i ansiktet som annet en koselig kjærtegn. Og utsagnet "jeg vet faktisk ikke hva du gjør" er det ikke mye stygt med i seg selv, det kommer helt an på hvordan det sies. Men ved siden av småstryking i ansiktet ville jeg bare sett humoristisk på det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han stryker meg i ansiktet for å "vekke meg"... men det er jo det jeg er på vei til selv.. Dette har vært tema mange ganger, og han sier alltid han skal la det vær. Fordi jeg blir oppriktig frustrert når jeg ligger i halvsøvne, og det plutselig kommer en hånd over øya mine...

"Jeg vet faktisk ikke hva du gjør", var ment som en sånn "jeg vet ikke hva du gjør, du våkner jo ikke, så det er ikke godt å vite om du klarer å stå opp for å ta deg av han"... (sistnevnte har blitt sagt ved andre anledninger med samme innledning....)

Skrevet

Overreagering eller ei - jeg hadde jaffal reagert med noia (og påfølgende irritasjonsanfall) om noen gjorde det samme på meg. Jeg står opp forholdsvis kjapt, men jeg kan ikke gå rett fra søvn til oppreist på gulvet på 3 sekunder. Hadde mannen gjort og sagt noe sånn til meg hadde han jaggu fått en på tygga - på morran tuller man ikke med folk!

(og nei, jeg er ikke voldelig anlagt såfremt ikke noen kiler meg eller kryper langt innenfor intimgrensa mi).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Yaddaline, det er sånn jeg er også! Kan ikke fordra nærkontakt før jeg har fått opp øya! Og gå fra søvn til stående på 3 sekunder, DET går ikke... Så ja, jeg får noia :S

Skrevet

Hmmm, tja, man kunne jo si at du overreagerer litt - hvis man bare skal gå ut ifra det du har skrevet.

Men jeg antar at du føler deg mest støtt over at han sa at han ikke egentlig vet "hva du driver med"....? Det er som om han indirekte sier at "for alt jeg vet kan du ligge og sove mens guttungen går for lut og kaldt vann" !

At han faktisk nesten tviler litt på om du faktisk har tenkt å stå opp etter dine to gyldne minutter. Eller....?

Det er godt mulig jeg hadde blitt sår, jeg også, men det er så situasjobebetinget, så.... ikke vær for hard med ham, da ! :-D

Han stryker deg tross alt på kinnet! :-)

Hadde han rusket i deg som om du var en døddrukken slusk, derimot...........:-D

Jeg ville forresten eeeeelsket å bli strøket på kinnet på morgenen, men det er lenge siden jeg har blitt vekket på den måten nå....:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det kom ikke før etterpå, i en samtale pr tlf (det han sa om hva jeg gjorde), og da hadde jeg allerede stått opp, skifta på tassen, satt på en vask, rydda kjøkkenet, og jadda jadda....

Det er greit om han stryker på meg for å stryke, men når han står fullt påkledd, klar til å dra, tydelig irritert fordi jeg ikke våkner, og "koser" på meg... da blir jeg litt pissed..

Jeg syns han burde unnskylde seg littegrann, så skal jeg gjøre det samme. Hehe :)

Skrevet

Hehe, ja, altså; da må jeg gi deg litt mer kreditt, for her var det tydeligvis skjulte hensikter ute og gikk!!

Å kose kan man vel ikke bli sint på (eller ? :-D), men å "KOSE", det er ikke lov!

Det er litt frekt - da kunne han likeså godt ha rusket hardt i deg, hehe, for det ville antagelig hatt samme eller bedre effekt:-)))

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Veldig skjulte hensikter :o) Når han ligger i sengen og stryker på meg FOR å kose, da er saken en annen. Men han gjorde det jo KUN for å vekke meg.... det er ufint!

Skrevet

det du skriver med at: "jeg vet faktisk ikke hva du gjør" er jo helt typisk det barn sier for å forsvare seg når de ikke har noe annet å si!

Det sa han KUN for å vinne "diskusjonen" slik at han slapp å atter en gang forsvare hvorfor han piller deg i trynet i stedet for å gå å hente barnet selv;o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, godt poeng "Snuppa, det er meg :o)"

Hva tror han liksom? at jeg kommer til å ligge der å høre ungen skrike resten av dagen fordi han er sulten, kald i rompa, tørst og trenger mammaen sin?? Nei, takke meg til!

Typisk min sambo vil i morra, om han IKKE vekker meg, å demonstrere at jeg sover for lenge (for han får jo ikke lov å vekke meg)

og jo mer jeg tenker etter, han er faktisk uhorvelig barnslig

Skrevet

litt morgengretten eller:) kjenner til det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, nå er det jo langt på dag :)

Er igrunn ikke morgengretten, men ting i ansiktet orker jeg ikke når jeg holder på å våkne. Evnt, våkne AV ting i ansiktet... får samme noia-følelsen når snuppa har krypi inn til oss på natterstid, og jeg våkner av krøllene hennes som kiler meg under nesa. Men hun gjør det ikke med vilje ;)

Skrevet

Jeg er som deg, jeg kan ikke vekkes for brått. Da er deler av dagen ødelagt for meg. Jeg må våkne i eget tempo, og det syns jeg at må respekteres.

Jeg hadde blitt irritert om min samboer hadde trodd at jeg lot ting skure og gå, og ikke tok med av ungene, men heller lå og sov.

Vet ikke om jeg syns du overreagerer, det er i alle fall noe du kan gi klar beskjed om at sånn og sånn er det, ok??

:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det er jo det jeg prøver på. Å si at det er sånn og sånn, men det når ikke helt inn..Der og da overreagerte jeg nok en smule, men han hadde pirka på meg lenge til tross for at jeg sa "jeg er våken, du kan bare dra på jobb"..... men neeeeeida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...