Gå til innhold

Hva bruker dere til husvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt nysgjerrig på å høre hva dere andre bruker når dere skal vaske gulv/tørke støv i huset? Tørrmopp, våtmopp, eller god gammeldags gulvfille og vaskestav? Vi har sentralstøvsuger og jeg tar en runde med den stort sett hver dag. Ellers vasker jeg bad og toalett hver helg og ellers også gulv vask hver helg. Likevel syns jeg at hybelkaninene flommer over og støvet legger seg overalt med en gang. Tror snart jeg må skaffe meg hushjelp, for jeg rekker ikke over alt føler jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker våtmopp eller sånn spray og mopp. Noen ganger lager jeg til ei bøtte med PEP og vasker over med en mopp også går jeg over med en engangsvåtmott etterpå. Utrolig hvor mye skitt som sitter igjen etter en "vanlig" vask.

de der engangsvåtmoppene er supre, men vannvittig dyre! Holder jo ikke med å bruke bare 1 i stua f.eks. Går med minst 4! Men så blir det jo veldig rent da!

Skrevet

jeg bruker Enjo moppesett,både tørr og våtmopp

Skrevet

Støvsuger først og så våtmopp med litt ajax til gulvene, hver helg eller ved behov (søl). Hybelkaninene holder seg sånn noenlunde ute av syne i alle fall, men sand i gangen er det nok av *grøss*

Skrevet

Her er det mannen i huset som vasker gulv :-D Tror han har anskaffet seg et slikt Jordan-moppesett. Jeg bare koster og støvsuger.....

Skrevet

(sentral)støvsuger og vasker alle gulv med bare vann og Enjo utstyr. Effektivt og bra for innemiljøet. Bruker kun såpe i do, til oppvask/oppvaskemaskin og til tøyvask. Litt tungt å vaske bort såprerestene i starten, men etterhvert blir det mindre støv og flekker på gulvene fordi ikke har såperester å suge seg fast til.

Skrevet

Fille og gammaldags vaskestav til gulvene.. Støvsuger først da.

Bruker Ajax til gulv og støv.

Tørker støv med linkluter som jeg har fått av min mor. Deseg tar med seg utrolig mye støv:)

Etter at jeg bytta fra mopp til gammaldags fille så er gulvene mye renere og holder seg pene lenger..

Skrevet

Jeg tørrmopper eller støvsuger hver dag.

Gulvene vaskes med vann og en dråpe med Zalo.

Jeg har parkett og laminat og sitter aldri med følelsen av rene gulv, uansett hva jeg gjør.

Har vurdert å gå til innkjøp av Jif moppesystem.

Skrevet

Prøv heller Enjo, det er tusen gangen bedre. www.enjo.no

Skrevet

Vi vasker hus hver torsdag ettermiddag så er det helg når vi kommer hjem fredag ;o)

Gubben går over alle gulv med tørrmopp før han ligger på knær med gulvfille og vasker gulvene med grønnsåpe.

Jeg tørker støv på alle rom og vasker ned kjøkken og bad. Jeg bruker og grønnsåpe i vaskevannet også bruker jeg Jif Badespray, kjøkkenspray og vanlig jif.

Ellers så støvsuger jeg hver søndag ettermiddag. Også går jeg med flip flap sandaler resten av uka ; o) Så slipper jeg å irritere meg over rusk og brødsmuler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...