mysig Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Lurer bare på hva som er "normalt" i den grad det finnes noe som er normalt når det gjelder svangerskap og kynnere? Dette svangerskapet har eg merket kynnere nesten helt siden eg fant ut at eg var gravid, først som murringer, nå blir hele magen hard. Det stikker litt nedover i underlivet, spesielt hvis murringene kommer mens eg går tur ol. For meg føles det som om kynnerne bare uker på ettersom ukene går (er i uke 28 nå) selv om det varierer hvor lenge de varer og hvor ofte de kommer. Er eg mye i aktivitet føles det nesten som om kynnerne er kontinuerlige, og eg våkner ofte i løpet av natten med kynnere...
BABY-JENTE Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tror det er normalt. Så lenge det ikke er vondt, og begynner ågå over i rier. Virker som om det er forskjellig fra kropp til kropp og svangerskap til svangerskap hvor mye kynnere en har. Alle har kynnere, men det er ikke alle som kjenner de like ofte eller like godt. Jeg tror det er innafor normalen så lenge det ikke gjør vondt. Jeg våkna opp et par ganger om natten når jeg var sånn ca i uke 24, og hadde rier. De var veldig vonde, og jeg hadde problemer med å puste normalt. Det var skummelt. Dette gikk over når jeg ble sykemeldt (pga litt for kort livmorhals og falske rier)
MintCondition Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har hatt temmelig hyppige og tidvis vonde kynnere dette svangerskapet, kombinert med "modnings-stikninger" og nedpressfølelse. Pga dette og fordi jeg ble konisert for noen år siden, skal jeg til kontroll på sykehuset på tirsdag, for å sjekke at livmorhalsen ikke driver og flater ut. Har ikke telt antall kynnere, men de kan ihvertfall komme når som helst, like gjerne når jeg ligger og sover som når jeg er ute og sykler liksom. Uke 30 nå.
enbolleiovnen Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 mine kynnere har vært slik at de ikke gir seg om du går/beveger deg, men bare øker i styrke, og du må stoppe opp - mao det er helt umulig å får gjort noe. kom spesiellt om kvelden om jeg hadde vært aktiv på dagen eller trena, så fikk forbud av legen om alt annet en knipeøvelser. var redd ungen skulle komme før tida..havna på føden i uke 27 pga sterke kynnere som jeg hadde en hel kveld med 5 min mellomrom. så kanskje du skal ta det litt mer med ro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå