Dozer Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jenta mi har akkurat blitt 3 år og sover fortsatt ikke hele natten! Stort sett er vi våkne 1 gang i timen og jeg blir snart sprø! 3 år uten en hel natts søvn, hun har jo ligget borte flere ganger men da våkner jeg så klart av vanen med å våkne! Har prøvd skrikekur, vallergan, avena sativa, sam-sove, sove i egen seng på vårt rom, egen seng på eget rom osv....men ingenting ser ut til å hjelpe! Lillesøster sover 13 timer i strekk og har nøyaktig samme rutinene på begge to så kan ikke være det heller. Hva gjør jeg nå egentlig? Legen vil ikke høre på meg når jeg spør om det kan være en medisinsk grunn til at hun ikke sover, selv har jeg det men jeg bruker sovetabletter når det blir for ille. Men hva gjør jeg nå egentlig?
alvis Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Oi, stakkars dere! Jeg trodde jeg hadde det ille på nettene men det har jeg da alltså ikke. Hvis hun våkner så ofte som 1 gang i timen hele natten ville jeg , akkurat som du sier, prøvd å finne ut om det er noen medisinsk årsak. Jeg tenker på f.eks øreverk eller noe. Har du snakket med helsestasjon? Har de noen råd? Jeg syns du kunne ha fått en henvisning til barnelege bare for sikkerhets skyld. Hvis ikke fastlegen din gir det så går du til en annen lege. Jeg vet om et par andre barn som sover veldig dårlig men det er i perioder. De har nå blitt 3 år og 3år og 4 mnd og begge to sover godt 5 dager i uken og så et par dager der de er oppe flere ganger per natt. Jeg håper virkelig at dere alle får sove snart.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg hadde samme problemet med eldstemann så lenge jeg ammet på dagtid, til han var 2,5 år, men jeg regner med du ikke ammer eldste siden du har ei som er mindre. Hun er jo forøvrig så stor nå at du kan prøve med belønning, klistremerker el.l, og når hun har sovet hele natta x ant ganger skal dere gjøre noe, eller hun skal få noe hun ønsker seg. Spør henne hvorfor hun våkner. Evt kan du begynne med at om hun er flink og klarer å sovne selv uten å gråte/rope på dere el.l skal hun få klistremerke...
metaMORfose Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Hvis legen ikke hadde hørt på meg hadde jeg laget rabalder! Insister på at dere blir henvist videre. Kanskje kan dere høre med en manuellterapaut, kanskje har hun blokkeringer? Eller ta en telefon til noen som har greie på barn og søvn, Karin Naphaug, kanskje?
yasmina Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Har hatt samme problemet, hver time i 2 aar. Her viste det seg aa vaere en mild melkeaalergi og da vi fjernet melk sov han rundt etter 2 doegn. Naa faar han produkter/mat med melk og sover greit da,men faar ikke drikke ren melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå