Gå til innhold

hvor store er barna deres på ca 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg føler at tulla mi er så liten... Hun har brukt den samme klesstrl i snart et år tror jeg, og den holder lenge enda.

Hun bruker 86, men det er mest fordi jeg ville bytte ut litt tøy, for 80 passer fint enda. Har til og med noe i 74.

Uansett hva jeg skal ha og sier det er til en på snart 2, og at jeg skal ha 86, så er reaksjonen "Men 86 er strl 1 år det..." *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

86 er jo str. 1,5 år ca. str. 80 er 1 år. Min gutt blir to år til helgen. Han bruker 92, men er ikke lenge siden han brukte 86. Har strekt seg masse den siste tiden og er vel ca. 89 cm nå. Ganske normal tror jeg.

Synes ikke du skal bekymre deg over størrelsen hennes jeg. Synes hun virker ganske normal. Jenter er jo ofte litt mindre enn guttene også.

Skrevet

Mini er 19mnd, han bruker 80, 86 og 92, mest 86 da, men noen klær i 80 passer, og buksene i 92 er bare bittelitt for lange ( men alt for vide i livet) har en slank og høy gutt

Men er det sa galt han hun er liten da? blir jo tidsnok stor:)

Skrevet

Snuppa her er 2 år og 3 mnd og bruker også størrelse 86 og noe i 80 :) Hun har alltid vært liten for alderen. Men hun er helt perfekt ;D Plutselig kommer kanskje en vokseperiode vettu og da tar hun igjen litt av det tapte.

Ikke fortvil du :)

Skrevet

Guten vår brukte str 86 då han var 2 år. Jakker/gensere og nokre bukser brukte han i nokre månader etter 2-årsdagen. Bodyane derimot holdt ikkje like lenge. No er han 3 år og har brukt str 92 i snart 1 år, men merkar at ein del begynner å bli knapt :o)

Han var 87cm og 12kg på 2-årskontrollen.

Str 86 er for øvrig 1 1/2 år, ikkje 1.

Skrevet

92cm og 11.8 kg på 2 års kontrollen. Buker 92 i bukser og 98 i overdeler.

Skrevet

Hun er 17mnd og 86 cm.. Bruker klær str 86/92, bortsett fra vinterdress - den var så stor i str at 80 holdt i lange baner..

Skrevet

Min blir to år om tre uker, og hun bruker str 86(eller det er litt stort da). Bukser i 86 er egentlig for langt, men jeg gidder ikke handle på baby avd lenger, så da bretter vi opp jeasen litt:) hvis det er strikk nederst passer 86fint. 86 er litt langt i armene også, men som jeg sa- jeg gidder ikke kjøpe klær på baby avd til en 2åring:) være bitte litt for stortda får klærene heller bittelitt for store en stund.

Skrevet

Gutten min ble 2 i september og er lang. 91 høy er han og bruker da 92 i klær. Ikke bekymre seg, plutselig vokser de litt og jenter er vel ofte litt mindre enn gutter i denne alderen. 86 er forøvrig 1,5 år så hun er sikkert ikke SÅ liten :) Store variasjoner fra butikk til butikk synes jeg også det er på klesstørrelsene.

Skrevet

takk til alle som har svart.

Nei, det gjør ikke meg noenting, hun er bare verdens nydeligste lillejente for meg <3

På en del tøy, feks HM, står det 1-1,5 år på 86, men på nesten alle dresser feks står det 86-1år, 92-2år osv.

Og storesøster'n var mye større, for hun brukte 92 fra hun var ca 1,5, og begynte med litt i 98 litt etter 2årsdagen. Jeg ser ikke helt at lillemor er der om 1 måneds tid ;P

Og synes også det er rart at 3åringen har vokst ut av klærne/byttet strl oftere enn hun minste...

Skrevet

snuppen her er 21 mnd, bruker 80 og 86. 80 passer fint.. men gidder ikke kjøpe mer i 80.. derfor er det nå noe i 86 også pga en blir jo lei etterhvert..

Han veier 11,5 kg, og er 84 cm. Ingen stor gutt med andre ord..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...