Gå til innhold

Nei til høyere avgifter på brus.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til skyhøyeavgifter på brus og godterier!! Og masse subsidiering på frukt og grønt :o)

Skrevet

Signerer sjiraff her..

Skrevet

Må si meg enig med Sjiraff og Lily her....

Ja til dyr brus :-)

Skrevet

signerer sjiraffen jeg også, selv om jeg drikker cola vær eneste dag

Skrevet

De kan godt sette ned prisen på frukt og grønt, dyrt det også. Synest jeg.

Men de trenger ikke å øke prisen på brusen.

Skrevet

signerer sjiraff.

Skrevet

Skru opp prisen på alt usunt og senk den på sunne varer...

Hadde kanskje fått folk til å kjøpe sunnere ting..

Skrevet

her må jeg signere for HIs motstandere, ja.

JA til billigere frukt og grønt. Hvis dyrere brus og sukkervarer finansierer det, så la det bli dyrere. Men ellers synes jeg alt er dyrt nok her i landet allerede... Men ingen MÅ drikke brus.

Skrevet

Om man ødelegger privatøkonomien sin når det blir 1 (EN!) krone dyrere pr liter brus, da trenger man rett og slett å skånes litt fra sitt eget forbruk..

Skrevet

hehe... bra svar mintcondition... hehe selv om jeg sansynligvis brude skånes fra mitt eget forbruk... hahaha

Skrevet

Ja til dyrere brus! Og nei til dyrere alternative melkedrikker slik som soya, havre og ris melk. Idiotisk at de har samme avgift som brus og søtt, da for enkelte (les: de med barn med allergi osv) ikke har så mange andre alternativer hvis de skal ha i seg "melk"

Skrevet

Ja, til billigere frukt og grønt.Vi spiser myyye av det og vi har råd til det og.Men synes alikevel at 43 kroner for 7 pærer er drøyt..de forsvinner på en dag i vår familie.Da vil jeg heller ha dyrere brus og snacks!!!

Skrevet

På Rema har de 1 kg 2sorterings pærer for 8-10,- de er litt små i str, men like gode :-) Er vel ca 7-8 pærer i en slik boks. Kiwi har og noe lignende, men dyrere....

Skrevet

Er det en spøk...?

Ble så glad jeg da jeg hørte at statsbudjettet økte avgiftene på brus.

Skrevet

Nei så svimmel akter jeg ikke å bli!

Høyere avgifter på usunn mat betyr bare at vi er på vei i mer riktig retning.

La det ikke bli slik i Norge at den billigste maten også er den usunne slik at de som er i laveste sosioøkonomiske klasse også er de som sliter med fedme.

Billigste alternativet må jo være å spise sunt!

Skrevet

Av alle ting det går an å engasjere seg i, så gidder jeg i alle fall ikke å velge dette...

Skrevet

Men svare måtte du.. hehe:P

Skrevet

Ikke noe og.. Bare måtte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...