Gå til innhold

Gravid og ta bilder hos tannlegen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at jeg skulle ha blitt gravid siste uka, og tok bilder hos tannlegen. Er dette farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Njæi, ikke direkte farlig, men ikke ønskelig. De prøver å unngå det.

Skrevet

Nei, man får faktisk mer stråling av å reise med fly enn et lite bilde hos tannlegen. Men de gjør det ikke med mindre det er helt nødvendig, f.eks ved rotfylling.

Skrevet

min tannlege ville ikke gjøre det de første 3 mnd av svangerkapet. Han sa det var best å gjøre tannlegeting,bedøvelse,boring og alt det der i mellom mnd 4 og 7...:)

Skrevet

Takk for svar! Hvor lang tid tar det før det evt. vises på en test?

Skrevet

Jeg har opplevd dette. Var hos tannlegen (hadde ikke vært der på flere år), tok 3 røntgenbilder uten noen beskyttelse på magen, og fylte 2 hull. Noen uker senere oppdaget jeg at jeg var gravid, og at jeg hadde vært ca 2 uker på vei da jeg var hos tannlegen. Jeg fikk jo aldeles hetta, var sikker på at jeg hadde skadet barnet(vi hadde vært prøvere i 8 mnd, så graviditeten var etterlengtet), så jeg gråt og gråt. Snakket med både tannlegen, fastlegen og gynekolog om dette og de kunne berolige meg med at strålingen ikke kunne ha skadet barnet, for den typen som brukes i dag er veldig svak, og en helt annen type enn for 5-10 år siden. Så jeg roet meg tilslutt, og nå har jeg fått en nydelig datter som ikke har tatt skade av strålingen i det hele tatt:)

Skrevet

Dette spurte jeg faktisk legen om på forige kontroll. Og han sa at det var helt ufarlig.

Skrevet

Men hvis jeg er gravid, vil det vises på en test allerede nå?

Skrevet

hvis du ble gravid forrige uke? nei, du må nok vente til du skal ha mensen, hvis du er heldig kan den slå ut noen dager før forventet mens..

Skrevet

det vil vises på normal graviditetstest ca. 12 uker etter eggløsning/befruktning.

Skrevet

Ok! Takk!! Da får jeg nok drøye festen til helgen uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...