Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Hei:) er førstegangs og i uke 34. Så lurer jeg på hvordan det kjennest ut når hodet fester seg? eller bakenden:P og kan det gå mange uker til før babyen fester seg?
Mrs. Bouquet Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Det er vel stort sett jordmor eller lege som kjenner/bekrefter det. Det er ikke sikkert babyen fester seg i det hele tatt, men det er nokså normalt at hodet er festet hos førstegangsfødende innen uke 36, hos flere er det festet en stund før uke 30 også.
Lille_Sebastian :D Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 hodet var nede på min siste kontroll hos jm, men det var ikke festet ennå, kan skje ganske tidlig på førstegangsfødende.. men du får vite det hos jm
Sola mi:) Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg hadde veldig nedpress rundt uke 30, skikkelig ubehagelig.. etter samtale med jm, mente hun at jenta muligens holdt på å feste seg. dette ble bekreftet ved neste kontroll. har hatt noen runder etter dette også med nedpress og jm sa at dette kunne være at hun festet seg enda bedre. er 36 uker nå, og om jeg ligger på ryggen kan jeg kjenne hodet helt nederst..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg "kjente" at hodet festa seg i begynnelsen av uke 38. Grunnen til at jeg kjente det var at jeg har bekkenløsning, og da hodet festa seg ble alt plutselig veldig mye mer stabilt. Og mindre vondt! Så det var helt tydelig for min del. I tillegg sank jo magen omtrente en meter nedover på samme tidspunkt. I et par uker før hodet festa seg var jeg veldig mye plaget med at det kjentes ut som frøkna prøvde å borre seg ut på egenhånd. Skikkelig vondt, men tydeligvis godt for noe
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 De siste par dagene har det kjentes ut som jeg har noe mellom beina, så jeg tror jaggu snuppa har festet hodet I tillegg kjenner jeg hikkene langt nede i bekkenet nå. Jeg er 34+3 og førstegangs.
grønnvinge Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Oj, det der kan jeg skrive under på! De siste tre dagene har Tigergutt seriøst prøvd å grave seg ned og ut av livmoren! Auuuuuu! Det stikker noe helt voldsomt. Kanskje hodet er i ferd med å feste seg her også da? Jeg har nettopp begynt på uke 32.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå