mecluc Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 hei jeg er 13 fullgåtte uker i dag, og lurer på hvordan dere kan kjenne utenpå magen at det er livmoren dere kjenner? Jeg har allerede fått en del mage, mange lurer på om eg er lengre på vei. Lurer veldig på dette. Noen som kan forklare?
Underveis --> Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Mye går vel på at man vet hva som er der inne. Det meste som er i området er myke tarmer. De kan du ikke kjenner. Det samme med urinblæra. Den kan du heller ikke kjenne. Den ligger for langt ned, og livmora ligger over den nå. Om du da tar fingrene når du ligger på ryggen og klemmer ned rett over skmbeinet og sklir de frem og tilbake og opp og ned, så skal du kjenne en rimelig hard kul. Skal vel kanskje være på størrelse med en appelsin nå? Om du kjenner det, så er det livmora. Er rett og slett ikke så mye annet det kan være. Hvis du gjør det ofte, så legger du også merke til at den vokser. Husk å slappe av i magemusklene og klem ganske bestemt nedover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå