Gå til innhold

hei dere . dere bare må hjelpe meg med noen svar!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg bare lurer på om det er noen andre som ammer like mye som meg . jeg aner ikke hvor ofte jeg ammer,men føler jeg gjør det heeeeeeele tiden. at jeg nesten ikke gjør noe annet.når han sover eer de eneste gangene jeg ikke ammer,bokstavelig talt. men når han er våken kan han aldri sitte bare å se seg rundt eller noe. mat mat mat . noen andre som har det slik?? å er det normalt så mye som han spiser.. ? jeg har vært på vekt kontroll å alt var bra. :) men er det noen andre som føler at de bare ammer ammer å ammer dagen lang?? føler nesten at jeg ikke kan bevege meg rundt i byen eller andre koselige plasser. vær så snill dere må svare meg. må vite om dette er normalt å om det er flere der ute som har det slik. gutten min er 2 uker gammel idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Dette hørtes slitsomt ut. Kan gi deg noen råd, men om det funker for dere er jo ikke sikkert. Alle barn er forskjellige:-)

 

Vil anbefale å lese Babyguiden, den sier mye om hvordan skape gode rutiner. Det er vi som foreldre som må skape rutinene for barna, de er alt for små til å bestemme hverdagen selv:-) Alle jeg kjenner som har brukt metodene i babyguiden har rolige unger med faste rutiner, mens de som har latt barna bestemme selv når de skal spise har barn som er urolige og spiser i tide og utide. Kanskje gutten din har et stort suttebehov, og ikke nødvendigvis er sulten hele tiden? Har du prøvd med smokk? Jeg tror også barn som får mat hver 3.-4. time spiser skikkelig når de først får tilbudet, og dermed bevarer metthetsfølelsen lengre enn de som "småspiser" hele døgnet.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om lillegutt bare er 2 uker, er nok dette veeeeeeldig vanlig, ja! Men ikke fortvil, snart er dere mer samkjørte og du kan slappa av mer. I beg av ammeperioden skiller du ut et hormon som gjør at du blir veeeldig søvning og rar (ammatåke-greia.. er stoffet melatonin, kanskje? Husker ikke helt..) Poenget er at det kjennes veeeldig ut som alt er amming og soving. Og du får ikke gjort mye annet, nei! Men bare vent, tenk at nå er det sånn det er, lurer på hvordan neste uke blir?

 

Jeg er IKKE enig at du skal prøve å tvinge fram rutiner 2 uker inn i livet til lillemann slik hun over meg skriver. Dette kommer seinere, mener jeg. Nå ER det han som bestemmer, og din jobb er å oppfylle alle hans behov, ikke sant? MEN igjen, det varer ikke lenge, om noen uker er det bedre, tro meg!

 

Gi bryst så ofte du orker, så opprettholder du melkeproduksjonen. Vent en uke til med smokk, om det er sugebehovet hans som er probletet er det supert med smokk, men ikke før dere er sikre på at alt er ok med amminga. og etter 2 uker er det for tidlig å si..

 

oi, ble dette er kjipt svar, eller? Hovedpoenget er at JA det vanlig, og SNART er det bedre! lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...