Gå til innhold

Et lite tips til dere som skal føde om ikke lenge:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp født min lille herlige jente for 2 uker siden i dag:)

Og jeg hadde skikkelig fødsel angst, grua meg som bare det LENGE før jeg skulle.

det var første tanken som slo meg når jeg ble gravid var "herregud jeg tørr jo ikke å føde"

ville egentlig ha keisersnitt men det gjorde jeg ikke.

Å grue seg er mye værre enn selve fødselen vil jeg si, jeg hadde en laaang fødsel som varte lenge, og jeg er så glad for at jeg fikk oppleve det:):)

Så jenter, ikke gru dere for mye, det er en fantastisk opplevlese som dere vil glede dere å se tilbake til:):)

Jeg leste såå mye skrekk greier som gjorde det enda værre for meg selv, skjønner ikke helt hvorfor jeg grua meg såå fært til det her, jobba jo bare sammen med kroppen min, en skikkelig fin opplevelse for både meg og sambo:):)

Lykke til jenter;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tuuuuusen takk!!! :) gruer meg egentlig ikke jeg da. men har hatt et nokså tungt svangerskap, så ser sååååå fram til å se den lille i magen!!! er i ventemodus:)

Skrevet

Takk for oppmuntringa;) Er ofte slike ting vi førstegangs trenger og høre. Jeg har lenge lurt på om det er noe å _grue_ seg til eller hva... Men det får jeg nok før eller siden erfare selv ;) Er jo ennå 3 mnd igjen....

Skrevet

Tusen takk for et oppmuntrende innlegg.

Ikke ofte man leser noe sånt her, og nå gleder jeg meg bare enda mer!! =)

Tusen takk.

Skrevet

Jeg kan si meg helt enig med Therese i det hun skriver..Jenta mi er 3 uker gammel nå..Fødselen er helt glemt selv om stingene ennå sitter i å nå holder på å løse seg opp.

Men jeg kan også si at åpningsriene er noe så jævlig vonde...Det kjennes ut som om du skal dø...SERIØST!

Du kommer til å hyle,skrike,gråte,banne,kjefte,slå å ikke minst ha det vondt!

Men jeg vil råde dere til å si ifra tidlig at dere vil ha epidural..Desse tar vekk alt dette grusomme..alt du kjenner etter epiduralen er bæsjetrang i mild form helt til pressriene starter!

Epidural er ikke vondt i de hele tatt å anbefaler dette.

Når pressriene begynner tar kroppen din over så du glemmer alt fra pressriene til du har ungen din på magen etter et par timer..

Jeg husker fortsatt ikke hva som skjedde fra jeg måtte presse.

Jeg hadde en lett fødsel på 7 timer fra riene begynte effektivt..

Jeg ble tatt me vakum og ble klipt en del..Men bedøvelse å veldig rolige jordmødre gjorde at jeg ikke merka noe av det..Å TRO MEG,jeg var livredd for å bli klipt..men merka ikke at de gjorde noe annet enn å dra ut ungen..

Nyt tiden å gle dere til å føde..det er noe helt spesielt..

Skrevet

hei:) er gøy å lese om de som er så positive!! er selv førstegangs, og leser meg utrolig redd på desse skrekkhistoriene som mange legger ut. Så jeg ser derfor for meg fødselen min om noen uker som noe helt grusomt! huff huff! men blei glad når jeg leste dette! så takk:) jeg gleder meg mye mere nå:-)

Skrevet

Jeg venter barn nr 2 nå, og har fortsatt samme innstillingen som jeg hadde sist: Hva i alle dager skal jeg grue meg til? Ingen fødsler er like, og når du først er det har du jo ikke så mye annet valg enn å bare fullføre. Sønnen min er litt over 2 år nå, og stort sett det meste fra fødselen er glemt, og jeg er spent på åssen den neste blir. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...