Gå til innhold

Gravid m høy puls

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere der ute med høy puls??

Jeg er straks fullgåtte 33 uker og har den siste uka hatt høy puls, noen som vet hva dette kan komme av, føler meg i fin form på alle måter????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var plaget med dette i forrige uke. Holdt på å bli gal.

Det begynte med at jeg hørte pulsen i øret og ble fokusert på den fordi jeg syns den var høy. Så ble jeg engstelig og den begynte å rase. Kunne holde på i timesvis.

Jeg dro til jordmor og hun sa at det var helt normalt. Dels grunnet engstelse og dels grunnet at hormonene gjør noe med årene slik at pulsen økes naturlig under graviditet. Jeg sjekket blodtrykket og det var flott, og idet jeg gikk ut døra derfra så var pulsen normal igjen :)

Jordmoren sa at enkelte gravide ligger stabilt med puls på 110 gjennom hele svangerskapet.

Ta kontakt med jordmor hvis du er engstelig, det kan i seg selv hjelpe til at pulsen stabiliseres.

Skrevet

Jeg har hatt høy puls hele svangerskapet.

I en periode for noen uker siden hadde jeg en hvilepuls på 122. Det var utrolig plagsomt. Våknet om natten av at jeg hørte at hjertet dunket så hardt inni meg.

Legen min henviste meg til hjertespesialist på sykehuset. Ikke fordi det er farlig med høy puls, men fordi det kan være så utrolig plagsomt, og man blir jo også utslitt av det. Det kunne være aktuelt med medisiner som dempet pulsen.

MEN, jeg har enda ikke fått time, helt utrolig dårlig.

Bare flaks at pulsen min når har gått ned til 100. Det er til å leve med heldigvis.

Men syns det er utrolig dårlig at jeg enda ikke har fått time til hjertespesialisten, for de vet jo ikke at pulsen har gått ned. Jeg hadde ikke holdt ut med en puls på 122 i flere uker.... Legen min syns det er dårlig også, men hun sier nå at det er så kort tid igjen av svangerskapet (er 36+2) at jeg bare får avlyse timen når den kommer, for er ikke vits i å gjøre noe med det nå.

Men iallefall, oppsummeringen er.. Det er ikke farlig med høy puls. Men det kan være veldig ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...