Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg vet at man ikke skal hardtrene de første seks ukene etter fødselen. Så sier en venninne av meg at man ikke skal jogge eller ta sit-ups før det er gått tre måneder. Stemmer dette? Ikke at jeg har kommet i gang med noe trening enda, men nå er vesla seks uker og jeg lengter etter å komme i bedre form og få en litt smekrere kropp til jul
tante grusom master of law Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Du skal vente med situps og andre magevelser til magemusklene har samlet seg igjen, det tar ca seks uker:)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/trim_og_trening_for_gravide/trening_etter_f_dselen På grunn av renselsen og ustabilitet i bekkenet etter fødselen bør du holde deg unna utholdenthetstrening, hard styrketrening eller øvelser som øker trykket mot bekkenbunnen de første 6-8 ukene. Kom deg ut å gå - gjerne med barnevogn hvis værforholdene tillater det.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Når barseltiden er over og den blodblandede utfloden har gitt seg kan du bli med på trening igjen, men sørg for at musklene i bekkenbunnen er sterke og utholdende. Etter å ha vært i ro en stund bør du gradvis trappe opp intensiteten i treningen fra et lett til moderat nivå. Øvelser med hopping, jogging og enkelte aerobictimer stiller krav til sterk bekkenbunn, så vent til du har kontroll! Treningstilbud tilrettelagt for mor og baby anbefales. Her får du øvelser som er tilrettelagt for kvinner i din situasjon, instruktører som kjenner dine behov og du treffer andre med baby. Trivelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå