Mamma til lille M&L Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Våknet natt til mandag av rier rundt kl 1 om natten. Greide ikke helt å tro at det var fødselen som var igang siden jeg ikke syntes det var vondt nok:P men etter at samboer begynte å ta tiden mellom riene, og fant ut at de kom hvert 10.min begynte d å gå opp for meg at det kanskje kunne være tilfellet. Gikk hjemme til 9 mandags morgen, da hadde vi 5 min mellom riene, og de varte i ca 1 min. Var fortsatt litt satt ut av at det ikke var vondt nok, og ville innom både butikken og apoteket på veien til sykehuset, til samboers store fortvilelse. Når vi kom inn hadde jeg ca 4,5 cm åpning. Smertene var fortsatt overraskende små og minnte meg mest om menssmerter. Lå en stund i badekar, det var kjempe godt! Ble sjekket igjen, og åpningen var nå 7cm. Kjente at det begynte å ta mer når riene kom på det tidspunktet, og hadde på forhånd bestemt meg for at jeg ville prøve lystgass. Var fast bestemt på at epidural, det skulle jeg ikke ha!! Kosa meg med lystgassen, samboer lo godt når jeg lå der og så ut som om jeg var på fest! mellom 3 og 4 hadde jeg full åpning, og syntes alt hadde gått som en drøm!! kunne ikke forstå at dette var fødselen.. å d skulle vise seg å stemme!! Ble liggende med full åpning fra 3-5 uten att hodet beveget seg nedover lr vannet gikk. Det var ett rent smertehelvette!!Hadde pressrier konstant, men fikk ikke presse. Ble mer og mer sliten, og begynte å lure på hvordan jeg skulle komme meg gjennom dette. Jordmor mente vi skulle sette epidural slik at jeg kanskje kunne spare litt krefter, men sta som alltid nektet jeg. (utrolig nok når jeg tenker tilbake..) Etter å ha konferert med flere jordmødre og lege kom jordmor nok en gang, og denne gangen insisterte hun på at vi skulle sette epidural. Legen som kom inn ville heller sette spinalbedøvelse, og det gjorde de. Iløpet av 30 sek var jeg i himmelen. Ble helt rolig og avslappet i kroppen, og la meg ned og spiste en kanelbolle og ett eple. Sykeste forandringen iløpet av så kort tid! Lå der med drypp i håp om at babyen skulle komme lenger ned, men ingenting skjedde. Kl 7 ble barnelege tilkallt, og de bestemte seg for at hun måtte tas med sugekopp..5 på halv åtte var hun ute, og jeg var klippt i alle vinkler;P men ALLE smerter var glemt med en gang hun lå på brystet mitt, og jeg hadde gjort det samme 1000 ganger om igjen Verdens fineste opplevelse!!!Og verdens fineste Mathea er endelig kommet til verden <3
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Åh, gratulerer så masse:) Gleder meg sånn til følelsen når det er over og lillegutten vår ligger på brystet:) Masse lykke til videre med lille mathea:) Utrolig herlig navn som vi også hadde valgt var det en jente som skulle komt:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Gratulerer så mye m lille Mathea- kose dere masse framover=)
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 gratulerer kjempe masse!!! hehe, du hadde heldigvis en fin begynnelse da hehe.. og det endte godt.. dere må nyte dagene sammen og masse lykke til
Millima Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Gratulerer så mye med lille Mathea=) Kos dere masse i tiden framover!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Gratulerer så mye med lille Mathea:-)
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 GRATULERER - kos dere masse i fremtiden c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå