Gå til innhold

6mnd - puppenekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

er han ferdig med ammingen tro?

han nekter omtrent hver gang på dagtid...men de 1-2 gangene han spiser på natt, går det greit..

MEN, han nekter mme...og jeg har ikke så mye mm lengre..

han må vel ha melk??

elsker vann da...men så var det denne melka da..

får grøt x2 pr dag...som lages med vann, pga jeg ikke har så mye mm og han ikke liker mme...

og litt middag spiser han..også får han frukt..

men så var det denne melka da...

HJELP!!

noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

yoghert naturell hvis han ikke liker melk? ikke uvanlig at de nekter pupp fra den alderen.

Skrevet

men det kan vel ikke betegnes som drikke igjen?

må vel ha i seg melk som væske...

off,får ikke forklart meg skikkelig..:/

*dum førstegangs*

Skrevet

Opplevd det samme med mine og fant ut at rett etter at de nektet å ta pupp, så fikk jeg menstruasjonen tilbake. De kan visstnok reagere på smaken. Sikkert noen ordentlige Feinschmeckere vi har:-)

Du kan gi vann og mme om det ikke nytter. Det gjorde jeg frem til 10-11 mnd alder og gikk så forsiktig over til vanlig melk.

Skrevet

men han liker jo ikke mme...er jo det som er mye av problemet...

Skrevet

Det er helt sikkert kun en vanesak. Små barn har ingen utgangspunkt på hva de liker eller ei, men heller hva de er vant til. Han er vant til morsmelk, ergo det er det han gjenkjenner.

Du må bare fortsette å prøve å gi ham mme på flaske og til slutt vil han helt sikkert ta det. Blir som å ha litt ammestartvansker det:-)

Ikke gi opp, la andre kanskje også få gi ham, og tenk at han til slutt tar det. Men ikke la ham drikke seg utørst på vann i mellomtiden. For da mister han sultfølelsen og vil mest sannsynlig bli ennå verre å venne til mme.

Lykke til!

Skrevet

hmm, jeg vet hva jeg snakker om altså...for har prøvd med mme siden han ble født, pga lite melk....altså 6 mnd, men han NEKTER! ( mange har prøvd og gi han..også alle mulige måter..skje,kopp,tutkopp osv osv )

men takk for svar

Skrevet

Oki. Har du prøvd flere merker eller kun ett?'

Mine ville heller ha Collett enn Nan. Og Småfolk var ikke stas.

Å venne dem til mme når man samtidig ammer er ikke alltid lett, da de ofte foretrekker lukten til mammas bryst.

Håper du ikke gir deg, så kanskje han gjør det til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...