mamma&urokråka Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Hehe.. Syns egentlig det er litt morsomt at jeg skriver dette inlegget for alltid har jeg sagt "alt for mange snakker dritt om svigermoren sin, det er faktisk ikke så lett å skulle forholde seg til svigerdatteren sin heller" MEN må si (siden jeg er i usannsynlig dårlig humør i dag..) at jeg blir ganske oppgitt selv. Vi har tatt over huset etter svigerforeldrene mine. Da vi flyttet hit var ingenting vasket, fordi vi skulle pusse opp. MEN f.eks badet skulle vi ikke pusse opp og det visste de godt, det er i en helt annen etasje enn der vi skulle pusse opp og likevel var det ikke vasket. Skapene var ikke en gang tømt for alt de ikke lenger skulle ha. Gamle deodoranter og saba o.l. stod igjen, som vi måtte kaste. I dusjen var det jordslag og det så ikke bra ut i det hele tatt. Svigermor hadde problemer med øret (sånn at man blir veldig svimmel og ikke klarer å gå ordenlig osv. husker ikke helt hva det heter akkurat nå) og det er grunnen til at de ikke vasket. JEG syns nå at da kunne svigerfar vasket over badet, eller de kunne fått noen andre til å gjøre det. Eller i det miste rydde med seg søpla si. Siden vi nettopp hadde fått baby og skulle flytte og pusse opp på en gang, trodde jeg de ville gjort såpass.. Det skjedde ikke og etter det har jeg fått et litt dårligere inntrykk av dem.. Etter at vi har flyttet inn og de flyttet i leilighet fem minutter unna, dukker de opp stadig vekk. Det er greit nok. Vi har sagt at vi vil at de skal ringe før de kommer, og de gjorde det en gang før de sluttet med det igjen. Jaja, men det at de ikke RINGER PÅ en gang, syns jeg rett og slett er frekt. Tenk hvis jeg har lyst å gå rundt i undertøyet og danse til "wake me up before you go go" (noe jeg faktisk har gjort...) også plutselig står de i stua.. Og når vi til og med har sagt det..! Blir frustrert.. Hjelper ikke at samboeren min blir skikkelig fornærmet hver gang jeg sier en bitteliten negativ ting om foreldrene hans...
Anne-B. Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Han må bli voksen, samboeren din. Det er en del av det, å kunne innse at ens egne foreldre faktisk har sine feil, de og, for så å si fra når de trår over grenser. Han er nok litt flau og. Da hadde jeg tatt affære og fått skiftet lås.
Eve Dallas Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Takk og lov at mine bor for langt unna, men de hadde nok ikke vist seg uansett. Lås døren, gjør det til en vane!!!! Gi de beskjed igjen om at de må ringe på forhånd. Hvis de fremdeles ikke klarer å respektere det må du nok være litt klarere på hvordan du legger det frem. Samboeren din må bli voksen!
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 kjenner meg igjen mine svigerforeldre er derimot veldig snille og mener alt godt og vi står og vipper fram og tilbake på å flytte i nabohuset deres... men jeg må innrømme at jeg sliter med å skulle bo ved siden av svigers av den grunn at vi ikke har samme grenser for hva som er greit... om jeg vil ligge og sole meg i hagen e.l. så vil jeg gjøre det uten dårlig samvittighet for at svigermor ser meg og tnker at jeg heller kunne gjort noe fornuftlig liksom... tror kanskje jeg ikke orker alt det derre familiegreiene og kommer til å si klart ifra hvordan det må bli...
Gjest irismor Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Lås døren eller bytt lås hvis det trengs. Hadde det problemet med xsvigermor. Men der hadde hennes elskverdige sønn vært så snill å gitt henne en nøkkel. Svinsa rett ut fra dusjen jeg kliss naken, og der stod svigermor gitt. Jaja like greit hun så meg kliss naken med bilringer og alt. For hun låste seg aldri inn noe mer ;-)
mamma&urokråka Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2008 hehe.. kanskje jeg bare skal satse på det jeg og.. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå