Gå til innhold

Manuell eller elektrisk pumpe?? Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha pumpe på plass før fødselen i tilfelle jeg skulle få brystspreng de første dagene. Noen som har formening om hva som er best av manuell og elektrisk? Den kommer nok ikke til å bli veldig mye brukt, men litt sånn innimellom. Ser for meg å bruke den dersom jeg har lyst til å ta meg et par glass vin, eller dersom pappaen skal passe på noen timer. Synes de som tapper rett på tåteflasken ser veldig praktiske ut, er de det?

Bør jeg også kjøpe flaskesterilisator, eller gjør oppvaskemaskinen jobben like bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde både Avent Manual og Medela Mini Electric siste gang, noen ganger funket den ene bedre enn den andre. Vet ikke hvorfor, men likte begge to veldig godt. Om du ikke skal bruke den så ofte, så hadde jeg valgt en manuell pumpe da de er billigere (jeg synes Avent sin er kjempebra).

Jeg hadde verken flaskesterilisator eller oppvaskmaskin siste gang, har heller ikke ingen av de denne gangen. Skal ha egne børste/svamp til flasken og vaske den for hånd, akkurat som alt det andre. Funket helt fint, det; sisteman er nå 7 år gammel og svært sjelden syk.

Skrevet

sist kjøpte jeg først en manuell pumpe.. men synes den var noe dritt.. brukte den ganske mye , og ble fort sliten i hånden, og nesten senebetennelse... så jeg kjøpte en elektrisk, og det var DEILIG!! jeg viste ikke om sterilisator til å begynne med, men kjøpte det da jeg så det første gang, fugerte veldig bra, men før det kokte jeg flaskene. jeg valgte å ikke bruke oppvaskmaskinen de 3 første måndene...

Skrevet

Jeg har ingen erfaring selv da, me har kjøpt avant sin elektriske nå. Hun på butikken anbefalte absolutt den. Hun sa jeg kom til å pumpe meg i hjel med manuell. Ei veninne av meg som nettopp fikk baby har brukt brystpumpe en del pga brystspreng, hun anbefalte også elektrisk da hun hadde prøvd begge og synes det ble tungvindt med manuell.

Skrevet

Takk for svar, tror jeg kjøper en elektrisk jeg da. Har jo planer om flere barn, så den kan jo brukes om igjen ;)

Er det Avent Isis du ble anbefalt?

Skrevet

jeg hadde begge deler, men gav vekk den elektriske..

fikk liksom aldri dreisen med den følte jeg..

likte best mauell da jeg kunne styre det meste selv :D

så det skal jeg gå for denne gangen og :D

Skrevet

prøvd flere...likte best den elektriske til avent...hadde den sist..og kommer til å kjøpe den igjen

Skrevet

Hvis hun i butikken mente det gikk fortere med Avent Elektrisk enn manuell så farer hun med ren løgn! Det går akkurat like fort, og den manuelle tar bedre tak synes jeg. Dessuten er den manuelle lydløs, man slipper å føle seg som en melkeku ;-) Bortkasta penger mener jeg, gikk over til den manuelle jeg etter å ha brukt den max fem ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...