Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er litt bekymret om dagen, var hos legen min i går til vanlig kontroll. Hun spurte da om jeg fortsatt kjente mye liv, og jeg sa som jeg følte det at den siste uken er hun mye mye roligere, og jeg kjenner liksom ikke spark som før. Hun tok da ultralyd, og alt så fint ut bortsett fra at hun også syntes at hun beveget lite på seg i forhold til hva hun har gjort tidligere. Hun ville at jeg skulle dra ned på sykehuset å ta en ctg. Det gjorde jeg, og den viste at jenta hadde det helt fint i magen. Hun har tidligere vært en veldig aktiv baby, men nå kjenner jeg liksom bare at hun vrir litt på seg men ingen store bevegelser, men så lenge ctg viste at alt var bra så er det vel det. Jeg tenker selv at nå har hun vel kanskje fått mye mindre plass og siiter fast i bekkenet, så dette er vel kanskje naturlig? Hvordan er d med dere?kjenner dere like mye spark? jeg er 39 uker i dag.
Snupp@ med 3 barn Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kjenner meg igjen i det. Jeg kjente også mindre liv på den tiden og kjenner mindre fremdeles. Er 40+6. Noen dager er det mer enn andre, mens noen dager er det sånn at jeg må tenke meg om på når kjente jeg liv sist.
shari_z Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er 40+0 i dag og kjenner like mye spark/bevegelser som jeg alltid har. Selv om de har mindre plass, skal de bevege seg like mye, men bevegelsene blir litt annerledes enn de var (ikke kanskje direkt spark, men store bevegelser av bein og armer og slik). Klikk.no har en fin artikkel om dette her: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article248397.ece Et lite utdrag fra artikkelen: – Det er riktig at barn sover i lengre sykluser fra uke 28 i svangerskapet, men de sover aldri mer enn en time av gangen i mors liv. Derfor skal gravide i sluttfasen av svangerskapet også kjenne hyppig liv. Mor skal kjenne liv i magen hver dag, flere ganger i døgnet helt fram til fødselen, fastslår Frøen. Bra at du fikk oppfølging med ctg på sykehuset. Skal du ha hyppigere oppfølging nå den siste uken(ukene)? Du får ha lykke til framover!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 okey, jeg kjenner jo fortsatt liv flere ganger om dagen, men på en helt annerledes måte. Kjennr liksom bare litt forsiktige dunk, "kravling" og sånn. Har ikke fått noe tilbud om noe mer oppfølgning, men fikk beskjed om at jeg bare måtte ringe hvis det var noe. Nå håper jeg jenta bare kommer snart!!Tusen takk for svar, og lykke til framover!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 jeg er strax 38 uker på vei, og kjenner mest glidende store bevegelser, "kveiling", og at hun liksom presser magen min utover i en bul, ikke mye direkte spark nei, bare av og til..Min lille bebis er også veldig "av og på", m mange rolige dager innimellom de mer aktive dagene- sånn har hun vært gjennom hele sv.skapet, litt slitsomt d da, men sånn er hun bare=)
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 mye spark er å ta i, men store bevegelser og spark kjennes daglig - mot høyre siden min, da hun ligger med ryggen mot venstre. jeg er i uke 40+2 og babyen min har hele tiden vært rolig, så det kan gå mange timer uten at jeg kjenner noe som helst - men alt er fint ;o) det er trangt med plass, men jeg kjenner godt at hun snur og vrir seg det er nok ingen grunn til bekymring - og skulle du være bekymret er det bare å ringe føde så tar de CTG målinger ) lykke til
Alenemoder1snart2*Over termin* Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er i uke 40 (39+3) og har også vært en bekymringstur til føden for å sjekke lite liv for et par uker siden, men alt så fint ut. Fikk både sparketest og UL og ble tatt veldig på alvor. Det er ikke så mye direkte sparking nå, mere glidende bevegelser og mye hikking. Hos meg er ikke hodet festet enda. Kjenner ofte føttene som tar litt spenntak forskjellige steder på magen. Innbiller meg at jeg kjenner tærne men vet ikke om det er det
AO3 Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er 38+1, og kjenner like mye spark som før. Senest for en times tid siden sparket h*n meg så hardt i ribbeina at jeg hylte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå