Gå til innhold

Når begynte dere med brød til deres små ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsta på seks måneder har hatt en laaaang tilvenningsperiode på grøt og middag - dvs. fast føde, og hun skyr det som pesten, akkurat som storesøsteren gjorde.

Men kanskje hun er et brødmenneske ?? :-D Jeg tør ikke å prøve enda, for jeg er redd hun skal sette det i halsen. Jeg husker ikke når jeg begynte med brød til eldste.

Når begynte dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5,5 mnd fikk hun skalk første gang - og hun elsket det!! Ser enda uttrykket på henne - dette var godt:) Men hun er ikke noe grøtdame, så det kutta vi ut ganske tidlig...:)

Skrevet

Morsomt:-)

Og etter det gav du henne brød med pålegg, eller....? Huff, skulle tro jeg ikke hadde hatt små før, men man glemmer jo så fort!!!

Jeg er litt utålmodig etter å komme i gang med fast føde, for hun er ikke helt tilfreds med bare pupp lenger.

Skrevet

Ga brød rundt 7 måneder første gang. Begynte med å dynke den i mme, så med litt smør på, og neste dag med påleg. Nå gir jeg med leverpostei, makrell i tomat eller skinkeost. 1 kneipbrødskive hver dag til lunch, melk til.

Skrevet

Tygde hun bitene da, eller løste hun dem opp, bare ? Minsta har jo bare to små fortenner, så det er jo ikke allverdens å tygge med:-) Er dødsensredd for at bitene skal sette seg fast!

Skrevet

FIkk smake brødbiter på seksmånedersdagen sin... da bare spyttet han det ut. En uke senere fant han ut at det var helt herlig allikevel;) Og ingen fare - lillegutt har ingen tenner enda, han lager tygge bevegelser med munnen - så han moser vel brødbiten opp mot ganen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...