Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gullet har fått sine første to tenner! Oppdaget de i dag, i underkjeven henne og jeg var ikke litt forberedt en gang!!! Leser at en skal være forsiktig med nattamming og flink med tannhygiene fra første tann, men betyr det at jeg må begynne nattavvenningen nå da??

Blæh, føler meg helt uvitende her nå, og jeg som vanligvis er super nysgjerrig og leser meg opp på alt som skal komme. he he.

Hun har vært veldig grinete siste uken, og sovet elendig (uten at jeg har tatt cluet!!) så hun er tydeligvis plaget av det, er det da greit og har det noe for seg å gi henne smertestillende på kveldstid når hun ikke får sove?

Kan noen gjøre meg litt klokere?;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå veit jeg ikke hvor gammel din er, men min fikk 2 tenner når hun var 4 mnd. Det var altfor tidlig for henne å ta nattavenning da syntes jeg. Nå er hun snart 8 mnd og har 6 tenner. Men hun får fortsatt 2 flasker melk om natta pga hun spiser ofte dårlig på dagtid. Jeg pusser tennene om kvelden og før langluren hennes på dagtid. Tror det er bedre enn ingen ting ihverfall.

Synes du skal forsøke litt dentinox på henne før du bruker smertestillende. Mange unger dette funger greit på. Det er smertestillende du smører på tannkjøttet. Selges reseptfritt på apotek.

Skrevet

Ja, glemte jo helt å si at hun er 5 1/2 måned:) Så det sies jo at en kan starte nattavvenningen ved 6-måneder er det ikke? Men jeg orker ikke tanken på det nå!? Hun spiser opptil fire ganger på nattestid enda, og spesielt siste ukene har nattesøvnen vært kaotisk. Hun har i tillegg hatt en periode nå der vekten har stoppet opp for så å gå ned, så hun trenger tydeligvis mer mat, har begynt med grøt og ammet hyppigere. Nå har produksjonen gått opp så hun får masse mat på dagen da. Hm? Kanskje hun da ikke skulle trenge noe på natten... Gav henne paracet nå for det er litt sent å skulle dra henne med på apoteket, men skal gå i morgen og kjøpe sånn Dentinox om ikke det er bedre i natt:) Takk for tips:) Og så må vi kjøpe tannbørste:D Stas. he he. Gøy med nye ting også da:D

Skrevet

Når det gjelder nattavvenning ville jeg ikke kuttet brått, da kommer det til å bli mye grining. Jeg har tatt ett og ett. Tilbudt vann først og drøyd de, nå er vi nede i 2:/ nattmåltider, jobber med de, men det er ikke lett. Og ikke spiser han noe særlig pupp på dagen heller, mest om natten

Skrevet

Det vi gjorde når vi skulle nattavvenne, var å bare gi mindre og mindre posjoner mellk. Flaske her da, men poenget er jo det samme. Det gikk kjempefint! Var nede i 60 ml når vi begynte å gi han vann istedet, og da hadde han jo blitt litt vant til å få lite, og da var ikke vann noe gøy, og la seg til å sove igjen :)

Skrevet

Ja, å kutte tvert kommer aldri til å gå. Er så sliten at jeg må innrømme jeg bruker puppen en del for trøst om natten, men om det roer seg rundt tennene nå, så skal jeg se hva jeg får gjort :)

Når begynte du å gi vann da? Min har ikke smakt vann enda, så spørs om hun vil ta det. Skal begynne nå med å introdusere vann for å gjøre henne vant med det.

Skrevet

Hvor gammel var din da du begynte med nattavvenning da? Og når får den lille siste måltid for natten og første for morgen?

Skrevet

Jeg var visst litt generøs med alderen hennes he he. Går litt kjapt i svingene i blandt. Hun er 5 mnd og 9 dager;) he he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...